TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 03 lut 2013, 18:03 
Mój problem zaczął się podobnie jak w innych tematach. Przy nagłym przyspieszaniu (pod obciążeniem) auto traciło moc. Wystarczyło go zgasić i wszystko wracało do norm (reset sterownika, komputera). Tak było jakiś czas temu. Zacząłem od wizyty w stacji diagnostycznej. Okazało się, że zacięta jest zmienna geometra (turbina o zmiennej geometrii łopatek). Oddałem turbinę do zakładu który zajmuje się regeneracją turbin.
W międzyczasie okazało się jeszcze, że uszkodzona jest jeszcze gruszka (zawór gruszkowy/ grucha). Kazałem gościowi wymienić. Założono nowy firmy Garrett (wiem bo sam kupowałem). Serwis wszystko poskładał i mówił, że teraz będzie śmigać. I faktycznie.. Śmigało.
Po przejechaniu ok. 1500 km na trasie odcięło mi znowu turbo. Z początku myślałem, że to tylko jakiś pojedynczy błąd. Pojechałem znowu zrobić diagnostykę. Warsztat stwierdził, że wina znowu po stronie turbiny. Zawiozłem do naprawy turbo. Okazało się ze znowu zacięta geometria.
Wyczyścili. Przejechałem znowu ok 1500 km i powtórka z rozrywki. Tym razem zacząłem przeszukiwać fora w poszukiwaniu rozwiązania problemu. Znalazłem foto poradę jak samemu wyczyścić turbo.
Do dzisiejszego dnia robiłem to już 2 razy i teraz zbliża się kolejne czyszczenie gdyż turbo znowu szwankuje.
Zauważyłem ze w moim audi już ktoś wcześniej zaślepił EGR (diagnosta stwierdził ze często tak się właśnie robi). Okazało się również, ze na komputerze był wgrany program z chipem na 132 KM (robiony zapewne w Niemczech, ale podciągnięta była tylko mapa turbiny bez zmiany map paliwa i innych). Zmieniłem w warsztacie diagnostycznym na program oryginalny od tego silnika.
Olej zmieniałem regularnie. Jak do tej pory żaden z mechaników mi nie umiał pomóc.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Opel corsa D turbo  Opel turbosprężarki  Anonymous  0
 Audi 3.0 Tdi CDUD TURBO PROBLEM  Audi turbosprężarki  Anonymous  0
 Wymiana oleju i pocenie się turbo  Peugeot turbosprężarki  Anonymous  1
 Turbo Schwitzer. Porady działanie kilka cennych uwag.  Schwitzer  Anonymous  1
 500 1.3 D MultiJet problem z turbosprężarką.  Fiat turbosprężarki  Anonymous  3
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group