Producent z Ingolstadt wyszedł na przeciw zapotrzebowaniu klientów. Rodzinne kombi a zarazem sportowy samochód, tak trzeba napisać o najnowszym model RS6 w wersji Avant.
Poprzedni model RS6 posiadał silnik FSI o pojemności 5,0 litrów w układzie V10 BiTurbo (pochodna silnika Lamborghini Gallardo). Dysponujący pocą 580 KM oraz momentem obrotowym o wartości 650 Nm do dziś budzi podziw. Ale największy podziw budzi najnowsza jednostka napędowa. Silnik TFSI o pojemności 4,0 litra w układzie V8 BiTurbo generuje 560 KM i 700 Nm momentu obrotowego. To musi robić wrażenie, gdyż mamy tu do czynienia z mniejszą pojemnością jednostki, ale większą wartością momentu obrotowemu. Jest to na pewno zasługa samego silnika, w którym zdecydowano się na uwarstwiony wtrysk paliwa (Fuel Stratified Injection). Oznacza to, iż w dolnym zakresie obrotów, do około 3000 obr/min, wtryskiwacz dozuje paliwo podczas suwu sprężania, na krótko przed chwilą zapłonu. Tuż przed zapłonem, występujący w komorze spalania przepływ powietrza przenosi przygotowaną mieszankę w pobliże świecy zapłonowej. Doładowanie BiTurbo również przyczyniło się w znacznym stopniu do uzyskania takich wartości osiągów. Opóźnienie doładowania zostało zminimalizowane do absolutnego minimum. W silniku zastosowane również tryb dezaktywacji cylindrów, w tym wypadku 4. Silnik podczas jazdy z małymi obciążeniami, pracuje jak jednostka 4 cylindrowa. W momencie zmiany położenia pedału przyspieszenia w pozycję bardziej agresywną, pozostałe cylindry załączają się w 0,5 sekundy. Wszystkie te rozwiązania, pozwoliły na redukcję zużycia paliwa oraz co najważniejsze, ograniczono emisję szkodliwych składników spalin do 229 g/km (poprzednio 339 g/km).
8 biegowa skrzynka biegów TipTronic pozwoliła również na zmniejszenie zużycia paliwa, oraz redukcję czasu zmian przełożeń.
Nowe Audi RS6 Avant dzięki napędowi Quattro rozpędza się do pierwszych 100 km/h w czasie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna z pakietem Dynamic Plus to 305km/h