TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 05 mar 2013, 15:39 
Producent z Ingolstadt wyszedł na przeciw zapotrzebowaniu klientów. Rodzinne kombi a zarazem sportowy samochód, tak trzeba napisać o najnowszym model RS6 w wersji Avant.

Poprzedni model RS6 posiadał silnik FSI o pojemności 5,0 litrów w układzie V10 BiTurbo (pochodna silnika Lamborghini Gallardo). Dysponujący pocą 580 KM oraz momentem obrotowym o wartości 650 Nm do dziś budzi podziw. Ale największy podziw budzi najnowsza jednostka napędowa. Silnik TFSI o pojemności 4,0 litra w układzie V8 BiTurbo generuje 560 KM i 700 Nm momentu obrotowego. To musi robić wrażenie, gdyż mamy tu do czynienia z mniejszą pojemnością jednostki, ale większą wartością momentu obrotowemu. Jest to na pewno zasługa samego silnika, w którym zdecydowano się na uwarstwiony wtrysk paliwa (Fuel Stratified Injection). Oznacza to, iż w dolnym zakresie obrotów, do około 3000 obr/min, wtryskiwacz dozuje paliwo podczas suwu sprężania, na krótko przed chwilą zapłonu. Tuż przed zapłonem, występujący w komorze spalania przepływ powietrza przenosi przygotowaną mieszankę w pobliże świecy zapłonowej. Doładowanie BiTurbo również przyczyniło się w znacznym stopniu do uzyskania takich wartości osiągów. Opóźnienie doładowania zostało zminimalizowane do absolutnego minimum. W silniku zastosowane również tryb dezaktywacji cylindrów, w tym wypadku 4. Silnik podczas jazdy z małymi obciążeniami, pracuje jak jednostka 4 cylindrowa. W momencie zmiany położenia pedału przyspieszenia w pozycję bardziej agresywną, pozostałe cylindry załączają się w 0,5 sekundy. Wszystkie te rozwiązania, pozwoliły na redukcję zużycia paliwa oraz co najważniejsze, ograniczono emisję szkodliwych składników spalin do 229 g/km (poprzednio 339 g/km).

8 biegowa skrzynka biegów TipTronic pozwoliła również na zmniejszenie zużycia paliwa, oraz redukcję czasu zmian przełożeń.

Nowe Audi RS6 Avant dzięki napędowi Quattro rozpędza się do pierwszych 100 km/h w czasie 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna z pakietem Dynamic Plus to 305km/h

Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Audi 3.0 Tdi CDUD TURBO PROBLEM  Audi turbosprężarki  Anonymous  0
 Czy warto kupić pojazd z silnikiem turbodoładowanym?  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  1
 Problem z turbo w Audi A4 1,8T 1999r.  Audi turbosprężarki  Anonymous  1
 samochód z silnikiem turbodoładowanym.  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Audi V6 TDI z elektronicznym Biturbo.  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  1
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group