TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 03 lut 2013, 15:35 
Nowatorski system BiTurbo wykorzystuje układ dwóch turbosprężarek o różnej wielkości – mniejszej i większej. Pracują one oddzielnie lub razem.

Obrazek

Obrazek
Bi-turbo. Dwie turbosprężarki. Podwójne doładowanie.

Opel jest jedynym producentem w segmencie aut klasy średniej, który oferuje tak zaawansowany system turbodoładowania w silniku diesla. Mniejsza turbosprężarka reaguje szczególnie szybko przy niższych obrotach silnika. Oznacza to, że silnik reaguje na naciśnięcie pedału przyspieszenia bez najmniejszego opóźnienia, a niepożądane zjawisko tzw. turbo-dziury zostaje wyeliminowane. Już od prędkości obrotowej 1 250 obr./min. Kierowca może korzystać aż z 320 Nm momentu obrotowego, zaś maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm dostępny jest przy 1 750 obr/min.

W średnim zakresie prędkości obrotowej silnika obie turbosprężarki pracują razem, większa wstępnie spręża powietrze zanim zostanie ono całkowicie sprężone w mniejszej turbinie. Jednocześnie zawór systemu recyrkulacji spalin bez przerwy kieruje część gazów wydechowych do większej turbosprężarki. W efekcie kierowca może cieszyć się dużym przyspieszeniem. Przy wyższych prędkościach obrotowych (od ok. 2 500 do 3 000 obr/min) wszystkie gazy wydechowe płyną do większej turbosprężarki, utrzymując płynną „dostawę” mocy przy wyższych obrotach.

Podczas konstruowania 2.0 BiTurbo CDTI główny nacisk położono na zapewnienie szybkiego wzrostu ciśnienia doładowania przy niskich prędkościach obrotowych silnika i skrócenie czasu reakcji jednostki na naciśnięcie pedału przyspieszenia podczas pracy w średnim zakresie obrotów. Ilość powietrza dostarczanego do silnika jest idealnie dopasowana do prędkości jego pracy i potrzeb obu turbosprężarek. Przy niskich obrotach dodatkowy, chłodzony cieczą intercooler, połączony z mniejszą turbosprężarką zapewnia szybki dopływ odpowiedniej ilości powietrza bezpośrednio do komór spalania. W średnim zakresie obrotów silnika stopniowo włącza się większa i mocniejsza turbosprężarka. Dostarczany przez nią większy strumień powietrza jest chłodzony przez wydajniejszy, konwencjonalny intercooler. Opel jest pierwszym producentem samochodów, który stosuje „podwójny system chłodnic powietrza doładowanego”.

Opel jeszcze bardziej poprawił sprawność silnika stosując innowacyjną technologię CleanTech, która steruje procesem spalania w ramach zamkniętej pętli elektronicznego układu. Czujniki zamontowane na świecach żarowych mierzą ciśnienie w komorach spalania ponad 100 000 razy na minutę. Zapewnia to optymalne osiągi, niskie zużycie paliwa i emisję CO2. Układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail trzeciej generacji, który działa pod ciśnieniem do 2000 bar, przekazuje paliwo do ultra precyzyjnych, sterowanych piezoelektrycznie dysz pracujących z częstotliwością do 8 wtrysków paliwa na jeden cykl. Zapewnia to bardzo precyzyjny proces spalania przy minimalnym hałasie i emisji spalin.

Nowy silnik BiTurbo 2,0 CDTI o mocy 143 kW/195 KM i momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm został zaprojektowany w celu zapewnienia zrywności, szybkiej reakcji i płynnej pracy podczas przyspieszania. Insignia w wersji sedan z napędem na przednie koła i 6-stopniową, manualną skrzynią biegów przyspiesza od 0-100 km/h w zaledwie 8,7 sekundy, a jej maksymalna prędkość wynosi 230 km/h. Zużycie paliwa i emisja CO2 pozostają na wyjątkowo niskim poziomie i wynoszą odpowiednio 4,9 l/100 km i 129 g/km. Wszystkie wersje z manualną skrzynią biegów wyposażone są w system Start/Stop, który sprawia, że Insignia jest jednym z najbardziej oszczędnych samochodów klasy średniej.

- W tym segmencie mocy i momentu obrotowego przeważnie dostępne są sześciocylindrowe silniki o pojemności około 3 litrów. Dzięki opracowanej przez nas technologii BiTurbo, mniejsze silniki dają jeszcze więcej mocy przy zużyciu paliwa i poziomie emisji niższym o 30 procent – mówi szef zespołu inżynierów Insigni, Volker Scharf. – Jest to bardzo dobry przykład zastosowania przez Opla koncepcji downsizingu.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 03 lut 2013, 19:14 
Zaawansowana technologia sekwencyjnego doładowania twin turbo, BiTurbo dla Opla Insignii

Nowy silnik 2.0 CDTI BiTurbo wyposażony w jedyny w swoim rodzaju układ z chłodnicą międzystopniową, dostępny z napędem na przednie lub wszystkie koła
Żwawość, szybkość reakcji i płynne dostarczanie mocy: silnik o mocy 143 kW/195 KM i o momencie obrotowym 400 Nm
Niski poziom zużycia paliwa wynoszący 4,9 l/100 km i niski poziom emisji CO2 wynoszący 129 g/km
Podwozie SuperSport wyposażone w przednie kolumny High Performance Strut teraz jest oferowane we wszystkich modelach Insignii AWD
Nowe systemy wspomagania kierowcy oparte na technice radarowej jeszcze bardziej zwiększają bezpieczeństwo

Rüsselsheim. Opel w dalszym ciągu udoskonala swój odnoszący ogromny sukces flagowy model. Począwszy od stycznia 2012 roku Opel uzupełni ofertę Insigni o nowy, dynamiczny, a zarazem wysoce paliwooszczędny silnik diesla BiTurbo. Jednostka napędowa CDTI o pojemności 2,0l nie tylko dostarcza moc o wartości 143 kW/195 KM i moment obrotowy o wartości 400 Nm, ale jej zużycie paliwa zaczyna się już od tak niskiego poziomu jak 4,9l na 100 km, a poziom emisji CO2 wynosi 129 g/km. Insignia BiTurbo jest zatem jednym z najbardziej paliwooszczędnych samochodów w swojej klasie.

Główną zaletą czterocylindrowego silnika Common Rail jest system sekwencyjnego, dwustopniowego doładowania, gdzie z dużą turbosprężarką współpracuje mniejsza. Technologia ta była dotychczas dostępna w kilku droższych markach. Teraz Opel udostępnia ją dla szerokiego grona klientów. Nabywcy mogą skorzystać z możliwości połączenia nowego silnika z napędem na przednie lub wszystkie koła (AWD). Insignia z silnikiem 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępna we wszystkich wersjach nadwozia. W Polsce, ceny Insignii w wersji Cosmo z silnikiem 2.0 BiTurbo CDTI zaczynają się już od 125 000 PLN.

W nowym roku linia Opla Insignii zostanie wzbogacona o więcej innowacji. Każdą odmianę AWD można teraz zamówić wraz z podwoziem SuperSport wyposażonym w przednie zawieszenie zaczerpnięte z Insignii OPC (Opel Performance Center) z przednimi kolumnami high performance struts (HiPerStrut), które sprawia, że dynamika jazdy staje się jeszcze bardziej wyrazista. W dodatku nowe systemy wspomagania kierowcy oparte na technice radarowej dodatkowo poprawiają bezpieczeństwo czynne Insignii.

Inteligentna technologia BiTurbo zwiększa osiągi i redukuje zużycie paliwa

Nowy silnik 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM i momencie obrotowym 400 Nm został zaprojektowany tak, aby dostarczał szczególnie dynamiczne i płynne osiągi podczas przyspieszania. Insignia BiTurbo przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7s, a jej maksymalna prędkość wynosi 230 km/h, przy czym poziom zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla jest niezwykle niski. Wersje hatchback z napędem na przednie koła zużywają zaledwie 4,9l oleju napędowego na 100 km i wytwarzają 129 g CO2/km. Wszystkie wersje z manualną skrzynią biegów są wyposażone w technologię Start/Stop, która sprawia, że Insignia staje się jednym z najbardziej paliwooszczędnych samochodów w swoim segmencie.

„W tej kategorii mocy i momentu obrotowego zazwyczaj wybierane są sześciocylindrowe silniki diesla o pojemności skokowej wynoszącej około trzy litry. Dzięki naszej technologii BiTurbo mniejsze silniki wytwarzają jeszcze większą moc równocześnie umożliwiając obniżenie poziomu zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla o 30%” powiedział główny inżynier Insignii, Volker Scharf. „To bardzo dobry przykład skutecznego „downsizingu” w wykonaniu Opla.”

Sekwencyjne doładowanie eliminuje efekt turbodziury

W innowacyjnym systemie Insignii BiTurbo dwie turbosprężarki o różnej wielkości pracują niezależnie jedna od drugiej lub razem. Opel jest jedynym producentem oferującym w tym, segmencie tak zaawansowany system turbodoładowania w silniku diesla. Mniejsza turbosprężarka przyspiesza szczególnie szybko przy niskich prędkościach obrotowych silnika. To oznacza, że pedał przyspieszenia reaguje bez opóźnienia, co pozwala uniknąć niepożądanego efektu „turbodziury”. Już przy 1 500 obr./min kierowca może osiągnąć moment obrotowy rzędu 350 Nm, który jest średnią wartością osiąganą przez mocne diesle klasy średniej.

W średnim zakresie prędkości obrotowych silnika obie turbosprężarki działają razem, gdzie większa turbosprężarka wstępnie spręża powietrze wlotowe, zanim zostanie ono w pełni sprężone w mniejszej turbosprężarce. Zawór obejściowy jest kontrolowany w sposób ciągły w celu dostarczenia części gazów wydechowych do większej turbosprężarki. W efekcie kierowca nadal korzysta z potężnego przyspieszenia.Przy wyższych obr./min (od około 3 000 obr./min) wszystkie gazy przedostają się bezpośrednio do większej turbosprężarki, utrzymując płynne dostarczanie mocy przy wyższych prędkościach.

Podczas konstruowania silnika 2.0 CDTI BiTurbo skoncentrowano się głównie na zapewnieniu szybkiego wzrostu ciśnienia powietrza doładowującego w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika, równocześnie skracając czas reakcji pedału gazu w średnim zakresie prędkości obrotowych silnika. Powietrze w silniku jest precyzyjnie regulowane stosownie do zakresu prędkości obrotowych silnika i potrzeb dwóch turbosprężarek o różnej wielkości. Przy niskich prędkościach obrotowych dodatkowa chłodnica międzystopniowa chłodzona wodą, którą połączono tylko z mniejszą turbosprężarką sprawia, że do komory spalania dostarczana jest mała ilość powietrza za pośrednictwem krótkiej i bezpośredniej ścieżki. W średnim zakresie prędkości obrotowych silnika wzrasta zaangażowanie większej turbosprężarki o większej mocy. Jej większy strumień powietrza jest chłodzony przez większą, tradycyjną chłodnicę międzystopniową. Opel to pierwsza marka samochodowa wykorzystująca „układ podwójnej chłodnicy międzystopniowej.”

Opel jeszcze bardziej ulepszył wydajność silnika wykorzystując swoją innowacyjną technologię Cleantech, która kontroluje proces spalania za pośrednictwem zamkniętego obwodu elektronicznego. Czujniki przymocowane do świec żarowych mierzą ciśnienie 130 000 razy na minutę, zapewniając zawsze optymalną pracę silnika, a także minimalne zużycie paliwa i poziom emisji CO2. Układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail trzeciej generacji, który pracuje przy ciśnieniu o wartości do 2 000 bar, przekazuje paliwo do ultra precyzyjnych, sterowanych piezoelektrycznie dysz, które dostarczają do ośmiu wtrysków paliwa na cykl. To zapewnia bardzo precyzyjny proces spalania o zminimalizowanym poziomie hałasu i emisji spalin. Teraz dzięki najwyższej klasy silnikowi 2.0 CDTI BiTurbo, oferta Opla Insignii korzysta ze spektrum czterech silników turbo diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail o mocy w zakresie od 81 kW/110 KM do 143 kW/195 KM.

Niezrównana oferta w segmencie

Podczas gdy we wrześniu roku modelowego 2011 doskonalenie rodziny Insignii skoncentrowano w szczególności na obniżeniu zużycia paliwa przez jej najlepiej sprzedające się modele (nowy silnik benzynowy 1.4 Turbo ecoFLEX, którego poziom emisji CO2 wynosi zaledwie134 g/km, a w przypadku nowej wersji silnika 2.0 CDTI ecoFLEX, 118 kW/160 KM, zaledwie 115g CO2), to nowe właściwości, które zostaną wprowadzone w modelu flagowym Opla na początku 2012 roku, dodają istotne zalety o charakterze jakościowym i technologicznym. Nowy silnik 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępny we wszystkich wariantach nadwozia Insignii – czterodrzwiowym hatchbacku, pięciodrzwiowym sedanie i kombi Sports Tourer. Klienci mogą także wybrać spośród sześciobiegowej manualnej lub automatycznej skrzyni biegów, a także napędu na przednie lub wszystkie koła (z elektronicznym dyferencjałem tylnym o ograniczonym poślizgu).
Dynamika jazdy może być jeszcze bardziej usprawniona dzięki dostępnemu jako opcja mechatronicznemu, adaptacyjnemu układowi podwozia FlexRide.

Kolejną innowacją w Insignii z napędem na wszystkie koła jest opcjonalne podwozie SuperSport. Technologia ta, która wcześniej była zarezerwowana dla sportowego modelu OPC (Opel Performance Center), teraz jest udostępniana szerokiemu gronu klientów. Pakiet obejmuje mechatroniczny układ FlexRide wraz z elektronicznym, adaptacyjnym układem tłumienia drgań, wysoce wydajnym układem hamulcowym wyposażonym w hamulce Brembo i przednim zawieszeniem z kolumnami HiPerStrut (High Performance Strut), który jeszcze bardziej optymalizuje panowanie nad pojazdem i precyzję kierowania, znanym z modelu OPC, wyposażonego w silnik o mocy 325 KM,

Nie tylko właściwości poprawiające osiągi zyskały bardziej wyrazisty charakter, ale także bezpieczeństwo czynne zostało znacznie podwyższone dzięki nowemu systemowi opartemu na technice radarowej, który umieszczono za przednią osłoną chłodnicy. Teraz Klienci Insignii mogą wybrać radarowy układ Adaptive Cruise Control (ACC). Nowy system utrzymuje wybraną prędkość podczas jazdy, ale automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu stosownie do warunków panujących na drodze, w celu zapewnienia wcześniej zadanej, bezpiecznej odległości od pojazdów jadących z przodu. Wraz z systemem radarowym dostępne są kolejne funkcje: Following Distance Indication (FDI) informuje kierowcę wizualnie o odległości od samochodu jadącego z przodu; Forward Collision Alert (FCA) generuje wizualny i dźwiękowy sygnał alarmowy, w celu ostrzeżenia kierowcy przed nieuchronną kolizją z pojazdem jadącym z przodu, a Collision Imminent Braking (CIB) powoduje automatyczne zmniejszenie prędkości przez pojazd w przypadku wykrycia ryzyka kolizji.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Opel corsa D turbo  Opel turbosprężarki  Anonymous  0
 Audi 3.0 Tdi CDUD TURBO PROBLEM  Audi turbosprężarki  Anonymous  0
 Wymiana oleju i pocenie się turbo  Peugeot turbosprężarki  Anonymous  1
 Turbo Schwitzer. Porady działanie kilka cennych uwag.  Schwitzer  Anonymous  1
 PEUGEOT 207 1.6 TURBO 150KM  Peugeot turbosprężarki  Anonymous  1
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group