TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 23 sie 2019, 15:26


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 19 kwie 2013, 15:47 
Zadaniem turbosprężarki jest sprężanie powietrza dolotowego, które trafia następnie do komory spalania silnika. Różne silniki mają różne stopnie sprężania. Oczywiście, silniki wysokoprężne mają stosunkowo wyższe stopnie sprężania w porównaniu do silników benzynowych. Dodatkowe zastosowanie doładowania powoduje nie rzadko konieczność obniżenia stopnia sprężania ze względu na wytrzymałość silnika. Silnik, który konstruowany jest od początku z myślą o doładowaniu, nie ma obniżanego stopnia sprężania, gdyż wszystkie elementy pracujące w silniku zostają wzmocnione. W zależności od rodzaju zastosowanej turbosprężarki, wydatek jej sprężu może być inny. Na wpływ ciśnienia doładowania ma z pewnością rodzaj oraz wielkość zastosowanego wirnika sprężarki, bezwładność wirnika, przewody dolotowe oraz intercooler, który "dławi" powietrze doładowane.
Obrazek
Kształt oraz wielkość wirnika sprężarki odgrywa znaczącą rolę w procesie wytwarzanego ciśnienia doładowania.

Wpływ ciśnienia doładowania na parametry silnika
Wartość ciśnienia doładowania ma kluczową rolę w osiągach dynamicznych silnika doładowanego. Jeżeli wartość ta jest niska, silnik ma mniejszą moc a także moment obrotowy. Taki silnik ma wtedy też mniejszą sprawność. Na tą chwilę każdy silnik doładowany cechuje się wysoką wartością doładowania, gdyż wtedy ma najniższe jednostkowe zużycie paliwa a także lepszy zakres dostępnego momentu obrotowego. Zbyt wysokie ciśnienie doładowania może jednak przynieść więcej szkód niż korzyści, dlatego producenci ograniczają ciśnienie doładowania, zostawiając rezerwę w razie uszkodzenia zaworu upustowego spalin (Wastegate).


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Jakiej firmy najlepsze części do regeneracji turbosprężarki  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  17
 Uszkodzenie turbospręzarki , a zmienna geometria  Honeywell  Anonymous  1
 Dźwięk turbosprężarki - stan turbosprężarki.  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  5
 Wykres turbosprężarki - WTF???  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Olej w przewodach turbosprężarki  Audi turbosprężarki  Anonymous  2
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group