TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 25 mar 2019, 9:41


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 19 kwie 2013, 15:47 
Zadaniem turbosprężarki jest sprężanie powietrza dolotowego, które trafia następnie do komory spalania silnika. Różne silniki mają różne stopnie sprężania. Oczywiście, silniki wysokoprężne mają stosunkowo wyższe stopnie sprężania w porównaniu do silników benzynowych. Dodatkowe zastosowanie doładowania powoduje nie rzadko konieczność obniżenia stopnia sprężania ze względu na wytrzymałość silnika. Silnik, który konstruowany jest od początku z myślą o doładowaniu, nie ma obniżanego stopnia sprężania, gdyż wszystkie elementy pracujące w silniku zostają wzmocnione. W zależności od rodzaju zastosowanej turbosprężarki, wydatek jej sprężu może być inny. Na wpływ ciśnienia doładowania ma z pewnością rodzaj oraz wielkość zastosowanego wirnika sprężarki, bezwładność wirnika, przewody dolotowe oraz intercooler, który "dławi" powietrze doładowane.
Obrazek
Kształt oraz wielkość wirnika sprężarki odgrywa znaczącą rolę w procesie wytwarzanego ciśnienia doładowania.

Wpływ ciśnienia doładowania na parametry silnika
Wartość ciśnienia doładowania ma kluczową rolę w osiągach dynamicznych silnika doładowanego. Jeżeli wartość ta jest niska, silnik ma mniejszą moc a także moment obrotowy. Taki silnik ma wtedy też mniejszą sprawność. Na tą chwilę każdy silnik doładowany cechuje się wysoką wartością doładowania, gdyż wtedy ma najniższe jednostkowe zużycie paliwa a także lepszy zakres dostępnego momentu obrotowego. Zbyt wysokie ciśnienie doładowania może jednak przynieść więcej szkód niż korzyści, dlatego producenci ograniczają ciśnienie doładowania, zostawiając rezerwę w razie uszkodzenia zaworu upustowego spalin (Wastegate).


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Uszkodzenie turbospręzarki , a zmienna geometria  Honeywell  Anonymous  1
 Jakiej firmy najlepsze części do regeneracji turbosprężarki  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  16
 Dźwięk turbosprężarki - stan turbosprężarki.  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  5
 Wykres turbosprężarki - WTF???  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Olej w przewodach turbosprężarki  Audi turbosprężarki  Anonymous  2
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group