TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 16 lip 2018, 16:21


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 19 kwie 2013, 11:32 
Dźwięk turbosprężarki dla jednego jest cechą pożądaną (odpowiedni zawór BoV) a dla drugiego jest pomocna w ocenie stanu technicznego turbosprężarki.
Rozróżnić musimy dźwięki wydawane przez samą turbosprężarkę (łożyska, skutek sprężania powietrza itp.) a dźwięk wydawany przez zawór upustowy nadmiaru ciśnienia. Co prawda, zawór typu Blow off Valve nie występuje często, zwłaszcza w silnikach o mniejszej pojemności skokowej, małej turbosprężarce lub turbosprężarce wyposażonej w zmienną geometrię kierownic.
Obrazek
Zawór upustowy typu BoV

Jeśli w układzie doładowania nie ma zaworu upustowego typu BoV, to wszelkie odgłosy jak piszczenie, gwizdanie, zasysanie, pochodzą bezpośrednio z turbosprężarki (lub jakiejś nieszczelności w przewodach). Stanowi to wtedy podstawę do oceny stanu technicznego turbosprężarki jak i samego układu doładowania.
Jeżeli zauważymy, że turbosprężarka zaczęła nam głośniej niż zazwyczaj pracować to pierwszą rzeczą jaką należy zrobić to sprawdzić poziom oleju w silniku a także okres jaki upłynął od jego ostatniej wymiany. Następnie sprawdźmy skrupulatnie wszystkie przewody dolotowe. W przypadku intercooler'a ciężko jest określi czy jest uszkodzony. Musielibyśmy wymontować chłodnicę powietrza doładowanego po czym wykonać na niej próbę szczelności. Gwizdy pochodzą zazwyczaj z pęknięcia w układzie dolotowym, przez które powietrze pod wysokim ciśnieniem znajduje drogę ucieczki. Jeżeli po wykonaniu tych czynności nic się nie poprawiło, to należy jak najszybciej odstawić samochód do warsztatu. Być może przewód doprowadzający olej do turbosprężarki nie jest na tyle drożny i spowodował że łożyska nie mając odpowiedniego smarowania wydają dźwięk piszczenia. Niestety w takich sytuacjach jest już najczęściej za późno na jakiekolwiek interwencje. To znaczy, dobrze że wcześniej niż później, bo awarii mógł następnie ulec wirnik lub wałek główny.
Obrazek
Mniej doprowadzanego oleju - szybsze zużycie się łożysk.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 06 sie 2013, 12:28 
Offline

Rejestracja: 06 sie 2013, 12:21
Posty: 1
Miejscowość: Polska
Dzięki za rady:) Mi ostatnio w moim Oplu zepsuła się turbosprężarka. Musiałem ją oddać do naprawy. Zastanawiam się jednak czy długo wytrzymują takie zregenerowane turbosprężarki, czy jednak warto kupić nową (czego nie chcę, bo to jednak większy wydatek). Moja wygląda tak jak na zdjęciu tutaj


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 20 mar 2014, 17:37 
Offline

Rejestracja: 20 mar 2014, 17:23
Posty: 6
Miejscowość: Wrocław
Bardzo pomocny artykuł. Zawsze, pomimo wielu lat pracy warto dowiedzieć się czegoś nowego. No może nie całkiem, ale dziękuję za podzielenie się doświadczeniem.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 07 kwie 2016, 11:39 
Offline

Rejestracja: 27 sty 2016, 13:03
Posty: 3
Miejscowość: Katowice
Warto wiedzieć takie rzeczy chociaż ja co jakiś czas jeżdżę do warsztatu żeby sprawdzili czy wszystko ok. Lepiej kontrolować sytuację niż narażać się na naprawy jak - regeneracja turbin


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 27 wrz 2016, 11:51 
Offline

Rejestracja: 27 wrz 2016, 11:42
Posty: 2
Miejscowość: Lublin/Puławy
No czasem nie da się uratować części na czas. :/


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Jakiej firmy najlepsze części do regeneracji turbosprężarki  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  15
 Olej w przewodach turbosprężarki  Audi turbosprężarki  Anonymous  2
 Sprzedam turbosprężarki do regeneracji  Sprzedam  wiatreo.pl  1
 Sprzedam 3 turbosprężarki AWX 130/140KM do regeneracji  Sprzedam  mario  0
 Sprzedam Turbosprężarki  Sprzedam  Anonymous  2
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group