TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 25 mar 2019, 10:35


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 17 mar 2013, 12:04 
Doładowanie silników gaźnikowych zasilanych benzyną

Silniki gaźnikowe doładowywano według dwóch systemów. Pierwszy polegał na tym, że gaźnik znajdował się przed sprężarką, która sprężała gotową mieszaninę palną. Zaletą takiego układu jest lepsze wymieszanie paliwa z powietrzem oraz większa gęstość ładunku w wyniku pobierania ciepła przy odparowywaniu paliwa. System ten nie jest pozbawiony wad, do których należy zaliczyć konieczność zmian przekrojów dysz gaźnika w stosunku do gaźnika silnika wolnossącego oraz możliwość wybuchu mieszaniny w przewodzie dolotowym w przypadku zbyt wczesnego zapłonu.
Gdy gaźnik znajduje się za sprężarką (wariant drugi), również zachodzi konieczność zwiększania przekroju dysz gaźnika, w którym sprężone powietrze wytwarza mieszaninę palną. Gaźnik znajduje się wówczas bliżej cylindrów, co pozwala na większą równomierność ich zasilania, a sprężarce nie grozi wybuch mieszaniny i jej zniszczenie. Wadą tego systemu jest konieczność utrzymania komory pływakowej gaźnika pod ciśnieniem oraz konieczność zapewnienia jego całkowitej szczelności. W silnikach doładowanych wg pierwszego systemu komora pływakowa gaźnika jest połączona z atmosferą, tak jak w silniku wolnossącym. W odróżnieniu od gaźników silników wolnossących, w silnikach doładowanych muszą one wytwarzać mieszankę palną w zależności od ciśnienia doładowania i prędkości obrotowej, co komplikuje ich budowę.

Obrazek

(Silnik gaźnikowy z turbosprężarką)


W silnikach o zapłonie iskrowym stosuje się wtrysk centralny (jednopunktowy) lub wielopunktowy, który jest rozwiązaniem bardziej nowoczesnym i perspektywicznym. W fazie początkowej rozwoju znajduje się wtrysk bezpośredni, który mimo znacznej reklamy nie osiągnął jeszcze oczekiwanej doskonałości technicznej i obecności na rynku firmy Mitsubishi. Mimo ograniczeń związanych ze stopniem sprężania i liczbą oktanową paliwa w silnikach tych jest znacznie korzystniejsza sytuacja, jeśli chodzi o zastosowanie turbosprężarek. Wynika to z innego niż w gaźnikowych sposobu przygotowania mieszaniny palnej. W odróżnieniu od silników gaźnikowych regulacja składu mieszanki jest jakościowa, a nie ilościowa. Oznacza to, że turbosprężarka ma dostarczyć wymaganą masę powietrza do obciążenia w ten sposób, by był zachowany wymagany współczynnik nadmiaru powietrza. Czułość takiego układu zasilania na liczbę oktanową paliwa jest mniejsza, gdyż dzięki dużej turbulencji powietrza wytwarzana mieszanina jest znacznie bardziej jednorodna i brak jest ognisk o podwyższonej temperaturze. Mogą one wywołać zapłon niezależnie od świecy zapłonowej. Przy częściowych obciążeniach silnika jest to mieszanka uboga, której spalanie jest również korzystne z punktu widzenia ochrony środowiska. Jednocześnie należy pamiętać, że silniki o wtrysku benzyny jako zasadę mają doładowanie dynamiczne, uzyskiwane przez odpowiednio ukształtowany układ dolotowy, co zapewnia im lepsze napełnienie cylindrów dla określonych prędkości obrotowych.zrodlo Doładowanie silników


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 29 paź 2013, 14:27 
Jest jeden błąd.. we wszystkich silnikach z zapłonem iskrowym jest ilościościowa regulacja NIE SKŁADU MIESZANKI A MOCY... znaczy ze wiecej mieszanki jest podawane. A w silnikach z zapłonem samoczynnym jest jakościowa regulacja mocy.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Wpływ turbosprężarki na silnik i jego osprzęt.  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  1
 Range Rover 2002r. zmulony silnik.  Land Rover turbosprężarki  Anonymous  1
 Silnik 1.4 T czyli downsizing.  Chevrolet turbosprężarki  Anonymous  1
 TSI, czyli silnik z doładowaniem kombinowanym  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  0
 1.5 Turbodoładowany silnik.  BYD turbosprężarki  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group