TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 31 lip 2013, 12:19 
Dzień dobry, zastanawiam się nad kupnem Galanta z silnikiem 2.0 TD. W sobotę jadę obejrzeć samochód i chciałbym się dowiedzieć, gdzie ulokowana jest turbosprężarka? Zapytam się również, na co zwracać mam uwagę?


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 19 sie 2013, 14:49 
Offline

Rejestracja: 08 mar 2013, 10:39
Posty: 110
Turbosprężarka w modelu Galant z silnikiem 2.0 TD znajduje się pod kolektorem wydechowym z przodu silnika (pomiędzy silnikiem a pasem przednim samochodu/chłodnicą). Na zdjęciu zaznaczyłem dokładnie jej umiejscowienie. Na co zwracać należy uwagę? Przede wszystkim na wszelkie wycieki oleju. Jeżeli mamy do czynienia z wyciekiem z silnika, to jeszcze można to tanim (nie zawsze!) kosztem naprawić. Jednak jeżeli wyciek oleju jest z turbosprężarki, a raczej jej przewodów, to pewni możemy być tylko jednego – turbo nadaje się do regeneracji. Najlepszą metodą jest zdemontowanie przewodu dolotowego (tak jak na zdjęciu), przez co sprawdzimy luz wirnika a także czy znajduje się olej w przewodzie dolotowym. Pamiętać należy, by wykonać wyżej wymienione czynności tylko i wyłącznie na zimnym silniku. Również zachowanie silnika podczas jazdy próbnej może dać nam wiele informacji. Długa reakcja na gwałtowne wciśnięcie pedału przyspieszenia, gwizdanie, piszczenie, brak mocy – wszystko oznacza uszkodzoną turbosprężarkę.

Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Gdzie można kupić części do turbosprężarek  Kupię  Anonymous  6
 OM612 i uszkodzona turbina.  Mercedes turbosprężarki  Pumba1990  6
 Turbina późno się włącza A4 1.9 TDI  Audi turbosprężarki  Anonymous  4
 Nowa turbina  Volkswagen turbosprężarki  jago  0
 Uszkodzona turbina  Seat turbosprężarki  agamemnon91  0
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group