TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 11 mar 2013, 15:35 
Offline

Rejestracja: 08 mar 2013, 10:39
Posty: 110
W ostatnim czasie, mój dobry znajomy zapytał się mnie o możliwość montażu turbosprężarki do jego samochodu tj. Daewoo Lanos z silnikiem o pojemności 1,4 litra (75 KM). Zapytałem go, co chce osiągnąć przez montaż turbodoładowania. Odpowiedź była oczywiście jedna: więcej mocy. Usłyszał od kolegów, że montaż turbosprężarki pozwala na przyrost nawet 50 KM, dlatego skusił się na taką metodę modyfikacji silnika. Wytłumaczyłem mu, że przy takiej pojemności, sam montaż turbosprężarki pozwoli najwyżej na uzyskanie około 30 KM. Po za tym, należy zadać sobie pytanie, czy chcemy za 15 tysięcy kilometrów remontować silnik...

Bardzo mała wiedza na temat turbosprężarek sprowadza do tego, że młodzi ludzie myślą: "Włożymy turbosprężarkę od silnika TDI i mamy 50 koni mechanicznych więcej". Jest to bardzo duży błąd, gdyż nie można dobierać turbosprężarki w ten sposób. Istnieje coś takiego, jak dobór turbosprężarki, pod kątem danego silnika i jego charakterystyki. Po za tym, turbosprężarka wymaga odpowiedniego ciśnienia oleju, w celu smarowania. Często tak małe silniki jak w przypadku mojego kolegi nie są w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia do smarowania turbosprężarki. Kolejną sprawą, jest samo wzmocnienie silnika. Elementy wewnętrzne o wiele szybciej ulegną awarii, ze względu na znaczny wzrost ciśnienia pracy w cylindrze. Mowa tutaj o tłokach, korbowodach czy nawet wale korbowym. To wszystko musi być odpowiednio wzmocnione. Kolejna kwestia to dostosowanie układu dolotowego a zwłaszcza wydechowego. Ponieważ te samochody nie były w wersjach turbodoładowanych, zachodzi konieczność zaprojektowania i stworzenia układu dolotowego i wydechowego. I to też musi się odbywać zgodnie z teoriami falowymi i bezwładności powietrza. Jest jeszcze dużo innych przeszkód w instalacji turbosprężarki, jak choćby odpowiednie miejsce na montaż turbiny, odizolowanie gorącej części w celu uniknięcia pożaru itd. itp.

Cena instalacji wraz ze strojeniem może wynieść nawet 10 tysięcy złotych, co w przypadku jakiegokolwiek Daewoo mija się z celem... Te pieniądze możnaby zainwestować chociażby w kompresor bądź inny silnik.. lub po prostu kupić mocniejszy samochód.

Przestrzegam przed takim tokiem rozumowania. Czasami montaż turbosprężarki może w takim wypadku znacząco pogorszyć właściwości dynamiczne pojazdu a w dodatku przysporzyć wielu awarii silnika.



Turbosprężarka w Lanosie.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Jakiej firmy najlepsze części do regeneracji turbosprężarki  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  19
 Uszkodzenie turbospręzarki , a zmienna geometria  Honeywell  Anonymous  1
 Dźwięk turbosprężarki - stan turbosprężarki.  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  5
 Wykres turbosprężarki - WTF???  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Olej w przewodach turbosprężarki  Audi turbosprężarki  Anonymous  2
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group