TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 21 mar 2013, 15:12 
Istnieje wiele czynników – na które mamy wpływ – które skracają żywotność turbosprężarki. Zacząć należałoby od oleju silnikowego. Ponieważ turbosprężarka smarowana jest właśnie olejem silnikowym, musimy być pewni, że stosujemy olej o normie podanej przez producenta. Nie oszczędzajmy na oleju kiedy zobaczymy promocję w hipermarkecie. Taniej nas wyjdzie kupno trochę droższego, niż późniejsze narzekanie że szybko zatarła się turbosprężarka bądź silnik. Ale sam fakt, że olej jest najwyższej jakości, najdroższy nie oznacza że mamy go nie zmieniać co roku. W przypadku silników turbodoładowanych okresem pomiędzy wymianą filtra oleju i samego oleju jest około 10 tyś. Kilometrów lub jednego roku. Nie należy zaniedbywać tych czynności, gdyż na pewno się to na nas prędzej czy później zemści.
Obrazek
Zmiana oleju jest bardzo ważna nie tylko dla samej turbosprężarki ale i dla jednostki napędowej.

Przy każdej takiej wymianie oleju, dobrze jest sprawdzić cały układ dolotowy i wylotowy turbosprężarki. Szukamy dziury, pęknięć lub nieszczelności. Czy nie ma też w przewodach dolotowych ciał obcych. Nie zaszkodzi też wymyć miskę olejową. Na pewno jest to czynność, której nie każdy się podejmie, ale na pewno zmniejszy ryzyko zassania brudu. Kiedy jest zdemontowana miska olejowa, przy okazji możemy też ocenić stan zabrudzenia się filtra smoka olejowego. Jeśli zachodzi jest mocno zabrudzony to nawet nie możemy się zastanawiać, tylko zdemontować i wyczyścić. Zabrudzenie na sitku smoka zmniejsza wydatek pompy olejowej przez co cierpi silnik oraz turbosprężarka.
Obrazek
Brudny smok oleju w misce olejowej.

Warto również pamiętać o tym, że jeśli zamierzamy wyłączyć silnik, to odczekajmy na biegu jałowym około 2 minut. Turbosprężarka musi „zejść” z wysokich obrotów i trochę się ostudzić. Pomijając tę zasadę, narażamy turbosprężarkę na nagłą przerwę smarowania co może skutkować w pewnym momencie poważną awarię turbosprężarki.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 24 wrz 2013, 12:27 
Offline

Rejestracja: 13 mar 2013, 14:21
Posty: 26
Ludzie zarzynają turbinę na własne żądanie,

Kiedyś w dieslu wymieniało się olej co 5 tys,później co 7,5 tys , 10 tys ,

a teraz zalecają co 30 tys,

Ważne ze auto przeżyje gwarancje, Osobiście współczuje właścicielom 1,6 Hdi,

znam takich co już wymienili po 5-6 turbin, i zawsze kończyło się rozbiórką silnika.

Prosta zasada chcesz dbać o turbinę - wymieniaj częściej olej


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 28 wrz 2013, 18:14 
Offline

Rejestracja: 28 wrz 2013, 18:03
Posty: 3
Miejscowość: Wrocław
Tylko, że nie każdy zawsze ma czas aby podjechać i wymienić olej a jak ktoś mieszka w bloku i nie ma np. kanału to trochę ich rozumiem. Ale koszty regeneracji, wymiany są zawsze większe niż koszt wymiany oleju :P


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 20 mar 2014, 17:42 
Offline

Rejestracja: 20 mar 2014, 17:23
Posty: 6
Miejscowość: Wrocław
@monarek
Wierz mi warto poświęcić tochę czasu i przejechać się do warsztatu niż wydawać 3000-4000 na nową turbosprężarkę.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 14 paź 2015, 16:39 
Offline

Rejestracja: 13 sie 2015, 12:15
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
W czasach powszechnego downsizingu, gdzie w niemal co drugim samochodzie montowana jest turbosprężarka należy pamiętać o podstawowych zasadach eksploatacji.
Regularna wymiana oleju jest oczywiście bardzo ważna ale poza nią na żywotność turbiny w dużym stopniu ma wpływ sam sposób jej użytkowania.
Należy pamiętać że przed wprowadzeniem silnika na wysokie obroty, trzeba chwilę odczekać aż olej zostanie rozprowadzony w całym układzie, zapewniając odpowiednie smarowanie. Podobnie ma się kwestia nagłego wyłączenia silnika, gdy turbosprężarka nie zdąży się wychłodzić. Pamiętajmy że turbiny w silnikach o zapłonie samoczynnym pracują w temperaturze ok. 700 stopni Celsjusza. Pod wpływem wysokiej temperatury olej w układzie przepala się tworząc nagar co w konsekwencji może prowadzić do zapychania przewodów doładowujących i odprowadzających olej, a także do zacierania się łożysk.
Poza tym uszkodzona turbosprężarka nie oznacza że od razu musimy kupować i wstawiać nową. Na naszym rynku jest wiele profesjonalnych zakładów regenerujących turbiny. Takie turbo naprawione na dobrej jakości częściach przez wykwalifikowaną osobę nie odstaje wcale jakościowo od nowej turbosprężarki.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Czy można dostać gdzieś turbosprężarkę z F40?  Ferrari turbosprężarki  Anonymous  1
 Jak wygląda i jak samemu naprawić turbosprężarkę w aucie  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Kolektor wydechowy pod turbosprężarkę.  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  0
 Jak dobrac turbospręzarke do silnika  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group