TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 11 gru 2018, 0:43


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 19 mar 2013, 17:00 
Obrazek

Mamy tutaj pokazane, jak układają się kierownice gdy są otwarte i zamknięte.

Obrazek

Tu mamy z kolei pokazany przepływ spalin w przypadku zamkniętego położenia kierownic.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 20 mar 2013, 14:51 
Dzięki zastosowaniu kierownic o zmiennej geometrii, można zmniejszyć znacząco opóźnienie na zmianę położenia pedału przyspieszenia. Silniki zaopatrzone w turbosprężarki o zmiennej geometrii mogą rozwijać moc oraz moment obrotowy bardziej liniowo, a sam moment obrotowy uzyskuje bardzo wysokie wartości już od najniższych obrotów silnika. Niestety, jeśli są zalety to są i wady. Kierownice te bardzo często lubią się zacierać lub odłamywać. Sam siłownik do regulacji położenia kierownic i zawór mogą też zablokować pracę geometrii. W takim przypadku, zostaje już tylko czyszczenie turbosprężarki, co właściwie oznacza regenerację.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 18 lut 2016, 10:45 
Offline

Rejestracja: 13 sie 2015, 12:15
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
W branży motoryzacyjnej technologia zmiennej geometrii łopatek oznaczana jest literami VGT bądź VTG. Pierwszy skrót pochodzi z języka angielskiego - Variable Geometry Turbocharger, rozwinięcie drugiego jest natomiast w języku niemieckim - Variable Turbinen Geometrie. W ostatnim czasie pojawił się również inny skrót VNT - Variable Nozzle Turbine. Wszystkie te skróty oznaczają to samo. Jak już kolega wcześniej wspomniał technologia kierownicy geometrii służy zmniejszeniu odczuwalności czasu odpowiedzi turbosprężarki na wciśnięcie gazu. Prędkość obrotowa turbosprężarki jest ściśle uzależniona od ilości spalin i urządzenie to samo w sobie nie ma możliwości dostosowywania się do zmian prędkości obrotowych i obciążenia silnika, umożliwia również zmienność pewnych parametrów dzięki zmianie kąta nachylenia kierownic (ruchome łopatki umieszczone dookoła wirnika turbiny), które kierują strumień spalin na łopatki wirnika turbiny. Dzięki zmianie kąta nachylenia łopatek efekt turbo dziury nie jest praktycznie odczuwalny dla kierowcy, poprawia to również efektywność przepływu spalin do turbiny, co przekłada się na korzystniejszą charakterystykę momentu obrotowego silnika.
Mało kto wie że technologia VGT została przejęta z lotnictwa, a pierwszym producentem który zastosował tą technologię była firma Porsche.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Wykres turbosprężarki - WTF???  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Jakiej firmy najlepsze części do regeneracji turbosprężarki  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  15
 Olej w przewodach turbosprężarki  Audi turbosprężarki  Anonymous  2
 Sprzedam turbosprężarki do regeneracji  Sprzedam  wiatreo.pl  1
 Sprzedam 3 turbosprężarki AWX 130/140KM do regeneracji  Sprzedam  mario  0
Szukaj:
Przejdź do:  

regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group