TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 21 sty 2019, 3:14


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 17 mar 2013, 13:03 
Kolektor dolotowy (ssący) turbo - Strona dolotowa silnika - budowa , działanie

Parametry dolotowe silnika znacznie skuteczniej wpływają na współczynnik napełnienia niż parametry wylotu, chyba że chodzi o silnik dwusuwowy. Zajmują one znacznie więcej miejsca w literaturze dotyczącej zagadnień napełnienia. Podstawowym parametrem jest tu ciśnienie napełnienia pa, z którym wiąże się prędkość przepływu czynnika w przewodzie dolotowym. Ciśnienie to można podnieść znacznie poprzez doładowanie (mechaniczne lub turbosprężarkowe), lecz wiążą się z tym dodatkowe koszty, wynikające z zabudowy urządzenia doładowującego, oraz straty energii na napęd. Istnieje również możliwość poprawy napełnienia przez podwyższenie ciśnienia bez dodatkowych urządzeń doładowujących. Nad rozwiązaniem tego problemu pracowali w latach międzywojennych A. Wiciński i J.Z. Bujak, którzy prowadzili badania w zakładach Warszawskiej Spółki Akcyjnej Budowy Parowozów w Ostrowcu Świętokrzyskim. Określili oni teoretycznie i doświadczalnie możliwość wykorzystania bezwładności słupa gazu przepływającego w rurze dolotowej wywołuje w przewodzie przepływ z prędkością zbliżoną do prędkości dźwięku a. Wywołanie podciśnienia uzyskuje się przez późniejsze otwarcie zaworu dolotowego, gdy tłok już wyraźnie przesunął się w kierunku dolnego martwego punktu. Uzyskane w ten sposób duże prędkości przepływu powodują, że słup gazu ma znaczny zapas energii kinetycznej, która zamienia się na pracę przyrostu ciśnienia w cylindrze (spiętrzenia). Efekt doładowania dynamicznego uzyskiwany przy średnich prędkościach przepływu ok. 200 m/s jest, zdaniem autorów metody, 15 do 20 razy większy niż w przypadku normalnych prędkości przepływu, wynoszących 30 do 60 m/s, przy których również prowadzono badania.

Obrazek

(zmodyfikowany układ dolotowy wyprofilowany w celu wykorzystania efektu falowania i bezwładności powietrza).


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Kolektor wydechowy pod turbosprężarkę.  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  0
 EGR, a turbosprężarka - recyrkulacja spalin silników  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Kolektor dolotowy , ssacy w teori i praktyce silnika  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Kolektor wydechowy - budowa działanie w silnikach turbo  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Osiągi silników turbodoładowanych samochodowych  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group