TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 25 mar 2019, 9:40


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 17 mar 2013, 13:23 
Dobór układu dolotowego zapewniającego doładowanie dynamiczne.

Wszystkie próby obliczeniowego ujęcia procesu napełnienia silnika spalinowego opierają się na licznych założeniach upraszczających, co powoduje, że ich wyniki nie mogą być bezpośrednio wykorzystywane do celów praktycznych.
Rozpatrując układ dolotowy silnika tłokowego można założyć, że prędkość dźwięku jest stała zarówno w czasie, jak i wzdłuż przewodu dolotowego. Założenie takie prowadzi do zastosowania tzw. teorii akustycznej (inaczej zwanej teorią małych amplitud), która w efekcie daje rozwiązanie możliwe do zastosowania w przewodach dolotowych o niewielkiej prędkości przepływu i niewielkich pulsacjach ciśnienia, dla stałej prędkości obrotowej silnika. W układach dolotowych tłokowych silników spalinowych czynnik jest poddawany dużym pulsacjom i ma dużą średnią prędkość przepływu. Dlatego też założenie stałej prędkości dźwięku może prowadzić do znacznych błędów w obliczeniach. Istnieje metoda rozwiązania tego zagadnienia z uwzględnieniem zmian prędkości dźwięku, tzw. metoda charakterystyk. Nie daje ona jednak rozwiązań w postaci ogólnej i wskutek tego jest bardzo pracochłonna, nawet jeśli wykorzystuje się elektroniczną technikę obliczeniową. Ponieważ w procesie napełnienia występują zjawiska falowe, podstawowym problemem jest określenie częstotliwości drgań własnych czynnika w układzie dolotowym.
W tej sytuacji okazuje się pomocna teoria podobieństwa, która umożliwia uogólnienie wyników badań na zjawiska podobne do siebie. Zaletą teorii podobieństwa jest to, że wskazuje, jakie wielkości należy mierzyć, jak należy opracowywać wyniki badań oraz jakie są kryteria podobieństwa badanego zjawiska – pisze S. Ochęduszko przy okazji rozważań nad wnikaniem ciepła.
Już w 1904 roku H. Smoluchowski w pracy „O metodzie podobieństwa dynamicznego i jej zastosowaniach w mechanice cieczy i gazów” wykazał, że „... z podobieństwa dynamicznego można skorzystać do zupełnie ścisłego wnioskowania apriorycznego oraz do skontrolowania, rozszerzenia i uogólnienia praw znalezionych”.
„Kryteria podobieństwa dwu zjawisk fizycznych można ustalić na podstawie równania różniczkowego, które uwzględnia wpływ wszystkich czynników na badane zjawisko. Zaletą teorii podobieństwa jest to, że bez całkowania można z równania różniczkowego wyciągnąć wnioski podstawowe o bezwymiarowych kryteriach podobieństwa, od których zależy rozważany proces fizyczny” – pisze S. Ochęduszko
W zagadnieniach przepływu przede wszystkim musi być spełniony warunek podobieństwa geometrycznego, według którego stosunek odpowiednich wymiarów liniowych dla porównywanych ze sobą ograniczeń strumienia musi być taki sam.zrodlo Doładowanie silników

Obrazek

(Element doładowania dynamicznego montowany w okolicach grilla i połączony z przepustnicą/lub przewodem prowadzącym do przepustnicy).


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Ubywający olej z układu silnika.  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Kolektor wydechowy pod turbosprężarkę.  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  0
 Jak dobrac turbospręzarke do silnika  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Turbodoładowanie - najczęściej stosowane w silnika ZS ZI  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  0
 Zapalanie silnika turbo - kilka czynników  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group