TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 16 lip 2018, 16:20


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 20 mar 2013, 11:26 
Kolektor wydechowy, czyli element który bezpośrednio łączy silnik z turbosprężarką. Bardzo dużo lokalnych amatorów tuningu, wykonuje na specjalne zamówienie takie kolektory, pod różne silniki, różne samochody itd. Jednak większość z nich, nie postępuje profesjonalnie. Nie chodzi tutaj nawet o samą jakość wykonania, która jest nawet na wysokim poziomie (dobre jakościowo materiały), ale o samo zaprojektowanie kanałów wylotowych. To nie jest tak, że ktoś nam zespawa rurki, które schodzą się do jednego wyjścia, montujemy turbosprężarkę i cieszymy się z mocy. Wiele lat badań nad tym elementem poskutkowały tym, że producenci zaczęli projektować na nowo kolektory wylotowe. Teoria zmiennych ciśnień falowych przyczyniła się do tego, że można było obliczyć wymagane długości poszczególnych kanałów oraz ich wyprofilowania. Oczywiście, takie wyliczenia zajmują bardzo dużo czasu, a o samych próbach nawet nie wspominam. Dochodzi tutaj również czynnik zewnętrzny, czyli miejsce w komorze silnikowej, żeby kolektor mógł się zmieścić a co więcej nie przyczynić się do przegrzewania innych układów, instalacji itd.
W zależności od ilości cylindrów, odpowiednio wylicza się długości kanałów wylotowych na podstawie pracy poszczególnych cylindrów. Profile kanałów muszą też być odpowiednio ukształtowane, żeby uniknąć efektu "cofnięcia".

Skutki stosowania wykonanego amatorsko kolektora wydechowego.

Skutkami zastosowania kolektora wydechowego wykonanego z pominięciem wszystkich wyżej wymienionych zasad może skutkować:
- obniżeniem sprawności silnika,
- zwiększenie bezwładności wirnika,
- możliwe szybsze uszkodzenie łopatek wirnika,
- przegrzanie korpusu turbiny,
- występujące zjawisko "cofania" się fal powietrza do cylindra, w efekcie czego cylinder nie jest całkowicie opróżniany.
Właściwie to jedyną zaletą jaka przemawia za takim kolektorem jest z całą pewnością jego cena. Pamiętajmy też, że nie wszyscy wykonują kolektory wydechowe amatorsko. Jest dużo osób, które w przystępnej cenie potrafią wykonać taki kolektor nie rzadko lepszy od fabrycznego.

Obrazek
Raczej mało profesjonalnie wykonany kolektor.

Obrazek
Ten jest wykonany zgodnie z obliczeniami, co widać zresztą po długości kanałów oraz ich wyprofilowaniu.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Jak zadbać o naszą turbosprężarkę?  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  4
 Czy można dostać gdzieś turbosprężarkę z F40?  Ferrari turbosprężarki  Anonymous  1
 Jak wygląda i jak samemu naprawić turbosprężarkę w aucie  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Jaguar X-Type 2.0 td piszczenie z pod maski  Jaguar turbosprężarki  Anonymous  0
 Infiniti FX35D Dźwięk odkurzacza z pod maski.  Infiniti turbosprężarki  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group