TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Nowości Nowości dla Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)

Mapa strony Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe) » Forum : Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)

Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)

 [ Liczba tematów: 84 Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9

Wiadomość
 Tytuł: VNT - Zmienna Geometria Turbosprężarki
Post: 19 lis 2015, 12:06 
Turbosprężarka jako urządzenie z konstrukcyjnego punku widzenia znane jest już od wielu lat, pierwsze auta z silnikami doładowanymi wychodziły na rynek już w latach 70, ale prawdziwą popularnością turbosprężarki zaczęły cieszyć się dopiero na przestrzeni ostatnich lat. Dziś powszechnie montowane są w silnikach diesla niemal każdego liczącego się producenta, a z dnia na dzień poszerza się oferta doładowanych silników benzynowych.
Obrazek
Właściwie od samego początku użytkownicy turbodoładowanych jednostek borykali się z problemem tak zwanej turbodziury ...

Czytaj więcej : VNT - Zmienna Geometria Turbosprężarki | Odsłony : 929 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 Tytuł: Jakie ciśnienie doładowania, ile maksymalnie ?
Post: 09 lis 2014, 21:35 
Witam wszystkich forumowiczów. Z racji że jest to mój pierwszy post.
Chciałbym zdobyć informacje na temat gdzie mogę sprawdzić jakie powinno być ciśnienie doładowania w danym zakresie obrotów na konkretnym aucie. Czy są dostępne jakieś indeksy w których można podejrzeć te wartości dla poszczególnych aut/silników. Oraz drugie pytanie czy jest gdzieś dostępna wiedza na temat jakie ciśnienie doładowania jak bardzo przekroczone jest już niebezpieczne dla danej jednostki napędowej.... Posiadam auto VW Golf IV 1.9tdi 110KM ...

Czytaj więcej : Jakie ciśnienie doładowania, ile maksymalnie ? | Odsłony : 1220 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 Tytuł: Jakie są objawy zatartego łożyska turbiny, turbosprężarki
Post: 07 kwie 2013, 17:46 
Jakie są objawy zatartego łożyska turbiny, turbosprężarki, czy warto regenerować turbosprężarkę , czy kupować nową to dylemat, który często dotyka nas kiedy mamy uszkodzona turbinę.

Coraz częściej producenci aut, chcąc podwyższyć moc mniejszego silnika, stosują turbosprężarki. Dzięki nim nawet samochód z niewielką pojemnością motoru ma stosunkowo dużą moc i przyzwoity moment obrotowy. Niestety, turbosprężarki nie są wieczne. Kupując doładowane auto na rynku wtórnym, musimy liczyć się z tym, że najprawdopodobniej koszty naprawy lub wymiany turbosprężarki ...

Czytaj więcej : Jakie są objawy zatartego łożyska turbiny, turbosprężarki | Odsłony : 15361 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 Tytuł: Jakiej firmy najlepsze części do regeneracji turbosprężarki
Post: 02 kwie 2013, 20:02 
Dużo jest różnych informacji w necie na jakich częściach są regenerowane turbosprężarki samochodowe. Pytanie jest takie - na jakiej firmy częściach regenerować turbinę, a na jakich lepiej tego nie robić. I pytanie drugie czy są oryginalne części do turbosprężarek, czy tylko zamienniki, a jeśli zamienniki to , które są pewne i sprawdzone.

Czytaj więcej : Jakiej firmy najlepsze części do regeneracji turbosprężarki | Odsłony : 15345 | Odpowiedzi : 19

Na górę
 Tytuł: Obecnie stosowane systemy doładowania.
Post: 22 mar 2013, 13:03 
Praktycznie każdy producent ma w swojej ofercie aktualnie samochód z silnikiem doładowanym. Turbosprężarki znalazły swoje miejsce w nowych silnikach o małej pojemności, dzięki czemu można rozwijać duże wartości mocy i momentu obrotowego.
Często jednak możemy spotkać różne rodzaje doładowania, chociażby doładowanie Bi-turbo. Bardzo dużo producentów produkuje silniki wysokoprężne właśnie z Bi-turbo, gdyż zapewnia to rewelacyjne osiągi a przy tym optymalne zużycie oleju napędowego. Oczywiście istnieją i są produkowane też silniki benzynowe z Bi-turbo jednak nie ...

Czytaj więcej : Obecnie stosowane systemy doładowania. | Odsłony : 1668 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 Tytuł: Najczęstsze objawy awarii turbosprężarek.
Post: 22 mar 2013, 11:29 
W zależności od przeznaczenia oraz rodzaju pojazdu a także od sposobu jego eksploatacji, awarie turbosprężarek mogą nieco się różnić.
Najczęstszą przyczyną uszkodzenia tego urządzenia jest zatarcie się wałka zespołu wirników. Łożyska, które potrzebują odpowiedniego smarowania a zarazem chłodzenia z powodu nie dostatku oleju rysują wałek po czym dochodzi do zablokowania lub nawet pęknięcia zespołu. Dlaczego więc olej nie dostatnie smaruje? na to może mieć wpływ wiele czynników, począwszy od jakości filtra oleju, oleju, regularność w ...

Czytaj więcej : Najczęstsze objawy awarii turbosprężarek. | Odsłony : 8580 | Odpowiedzi : 2

Na górę
 Tytuł: Regenerowana czy nowa turbosprężarka?
Post: 22 mar 2013, 10:44 
Kiedy awarii ulega turbosprężarka, dla jednych oczywistym wyborem (ze względów finansowych) jest zakup regenerowanej lub używanej a dla innych z kolei wybór pada na regenerowane lub nowe. Trzeba przeanalizować pierwszą stronę wyboru. Prawdą jest, że profesjonalnie wykonana regeneracja turbosprężarki może kosztować od 1000 zł w górę. Dlatego dla osób, które nie są finansowo przygotowane na takie koszta zostaje zakup używanej, niesprawdzonej i być może już awaryjnej. Cena używanej, nie zregenerowanej kosztuje około 500 zł wzwyż. ...

Czytaj więcej : Regenerowana czy nowa turbosprężarka? | Odsłony : 2162 | Odpowiedzi : 2

Na górę
 Tytuł: Jeśli regenerować to na dobrych częściach.
Post: 21 mar 2013, 17:49 
Kiedy turbosprężarka uległa awarii, należy ją oddać do regeneracji to wiadomo. Jednakże przed oddaniem do naprawy, należy poszukać opinii o zakładzie do którego planujemy oddać turbosprężarkę. Co prawda większość polskich zakładów podchodzi profesjonalnie do tego tematu, aczkolwiek zdarzają się „przebłyski” stosowania tanich części, nie odpowiednich narzędzi i metod naprawy. Kiedy już upewnimy się, że nasza turbosprężarka trafi w dobre ręce, należy zapytać czy sami na miejscu są w stanie ją zdemontować. Zazwyczaj jednak jest tak, ...

Czytaj więcej : Jeśli regenerować to na dobrych częściach. | Odsłony : 1829 | Odpowiedzi : 4

Na górę
 Tytuł: Turbodoładowanie w F1
Post: 21 mar 2013, 16:49 
W latach 1977 – 1988 stosowane były małe (pojemność skokowa) silniki ale wyposażone w turbosprężarki. Do dziś dnia podziw zbudza jednostka Renault, która z 4 cylindrowego silnika o pojemności 1.5 litra turbodoładowanego, wykrzesała 1500 koni mechanicznych.
Obrazek
Silnik Renault 4-cylindrowy 1.5 litrowy z turbodoładowaniem.

Turbosprężarki stosowane w F1 były bardzo duże. Co więcej, przepustnice były umieszczone przed turbosprężarką w celu obniżenia przepustowości powietrza oraz miały nieco poprawiać reakcję na pedał przyspieszenia. Jest to ciekawe podejście, ...

Czytaj więcej : Turbodoładowanie w F1 | Odsłony : 1476 | Odpowiedzi : 1

Na górę
 Tytuł: Pierwszy samochód z turbosprężarką.
Post: 21 mar 2013, 16:07 
W roku 1962 do produkcji trafił Oldsmobile Jetfire. Był to pierwszy samochód wyposażony w turbosprężarkę napędzaną spalinami. Z powodu wysokiego stopnia sprężania wynoszącego 10.5 - 1, silnik ten był bardzo podatny na spalanie stukowe, co spowodowało, że firma Oldsmobile zamontowała wtrysk wody. Wtryskując mieszankę wodno - metylową ("Turbo Rocket Fluid"), uniknięto efektu spalania stukowego. Jednak ten samochód nie odniósł sukcesu ze względu na to, że kierowcy nie uzupełniali zbiornika wody do wtrysku. Powodowało to poważne ...

Czytaj więcej : Pierwszy samochód z turbosprężarką. | Odsłony : 1908 | Odpowiedzi : 0

Na górę
 [ Liczba tematów: 84 Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9


Ostatni 10 aktywny temat


Offtopic

Nie ma nowych postów Essay step by step
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Za mało czasu
Wyświetl najnowszy post

Kupię

Nie ma nowych postów Gdzie można kupić części do turbosprężarek
Wyświetl najnowszy post

Sprzedam

Nie ma nowych postów Hybrydowe koła kompresji ALEX-TURBOPARTS
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Regeneracja turbosprężarek z modułami, sterownikami i VNT
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Sprzedam actutest 4000
Wyświetl najnowszy post

Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)

Nie ma nowych postów Jakiej firmy najlepsze części do regeneracji turbosprężarki
Wyświetl najnowszy post
Nie ma nowych postów Podwójne turbodoładowenie w silnikach
Wyświetl najnowszy post

Garrett

Nie ma nowych postów regeneracja i naprawa turbosprężarek
Wyświetl najnowszy post

Opel turbosprężarki

Nie ma nowych postów Opel corsa D turbo
Wyświetl najnowszy post

Zaloguj się

Nazwa użytkownika:   Hasło:   Loguj mnie automatycznie  

Statystyki

Statystyki

Liczba postów: 743 | Liczba tematów: 414 | Liczba użytkowników: 140




cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group