TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 21 sty 2019, 3:49


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 03 lut 2013, 18:50 
Tylko z turbodoładowaniem da się stworzyć jednocześnie mocny i oszczędny silnik. Jednostki Diesla dziś wręcz nie istnieją bez turbo.

Obrazek
Zgodnie z trendem downsizingu, jednostki wolnossące wypierane są przez silniki wspomagane turbosprężarkami, ale o niższej pojemności skokowej.

Turbodoładowanie to nic innego, jak pojemność skokowa "na żądanie". Wykorzystując energię spalin pozwala upchnąć do cylindrów nawet ponad 150 proc. więcej powietrza niż wynikałoby to z ich pojemności. Wraz z ilością wtłaczanego do cylindrów ładunku rośnie moc i moment obrotowy silnika, a ponieważ opory pozostają stałe, toteż rośnie efektywność zamiany paliwa na moc.

W przypadku silników benzynowych stosuje się prawie wyłącznie turbosprężarki o stałej geometrii, sterowane jedynie zaworem upustowym spalin. Natomiast w dieslach najczęściej pojawia się dodatkowy element turbosprężarki, jakim jest tzw. zmienna geometria. Pozwala ona przyspieszyć turbinę na niskich obrotach, poprawiając elastyczność silnika. W jednostkach benzynowych, z uwagi na wyższe temperatury spalin, zmiennej geometrii się nie stosuje (poza Porsche).

Wysokie obciążenie termiczne turbosprężarki ogranicza jej trwałość. Zwykle wytrzymuje ona bez problemów od 100 tys. km (wysilone jednostki benzynowe) do 200 tys. km (diesle). Na szczęście turbosprężarki można zwykle regenerować, przywracając im pełną sprawność. Koszt naprawy to od 500 do 1500 zł. Tylko w szczególnych przypadkach konieczna jest wymiana na nową (koszt 1700-3500 zł).

Jak działa turbo o zmiennej geometrii w dieslu?
Obrazek

1. Na niskich obrotach ustawienie łopatek tzw. kierownicy przyspiesza spaliny poprawiając doładowanie.2. Na wysokich obrotach ustawienie łopatek spowalnia ruch spalin, ograniczając doładowanie.
1. Na niskich obrotach ustawienie łopatek tzw. kierownicy przyspiesza spaliny poprawiając doładowanie.
2. Na wysokich obrotach ustawienie łopatek spowalnia ruch spalin, ograniczając doładowanie.

To się zużywa w turbosprężarce
Obrazek

1. Luzy ułożyskowania (objaw: dymienie i zużycie oleju).2. Odrzutnik oleju i uszczelnienia tracą szczelność (objaw: olej w dolocie).3. Wirnik sprężarki bywa uszkadzany przez wpadające zanieczyszczenia (objaw: wyraźny gwizd).
1. Luzy ułożyskowania (objaw: dymienie i zużycie oleju).
2. Odrzutnik oleju i uszczelnienia tracą szczelność (objaw: olej w dolocie).
3. Wirnik sprężarki bywa uszkadzany przez wpadające zanieczyszczenia (objaw: wyraźny gwizd).zrodlo magazynauto.pl


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Wymiana oleju i pocenie się turbo  Peugeot turbosprężarki  Anonymous  1
 Czy to normalne, że turbosprężarka "piszczy"?  Kia turbosprężarki  Anonymous  2
 Turbo Schwitzer. Porady działanie kilka cennych uwag.  Schwitzer  Anonymous  1
 PEUGEOT 207 1.6 TURBO 150KM  Peugeot turbosprężarki  Anonymous  1
 Środki do czyszczenia turbosprężarki - prawda czy fałsz?  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group