TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 22 mar 2013, 13:03 
Praktycznie każdy producent ma w swojej ofercie aktualnie samochód z silnikiem doładowanym. Turbosprężarki znalazły swoje miejsce w nowych silnikach o małej pojemności, dzięki czemu można rozwijać duże wartości mocy i momentu obrotowego.
Często jednak możemy spotkać różne rodzaje doładowania, chociażby doładowanie Bi-turbo. Bardzo dużo producentów produkuje silniki wysokoprężne właśnie z Bi-turbo, gdyż zapewnia to rewelacyjne osiągi a przy tym optymalne zużycie oleju napędowego. Oczywiście istnieją i są produkowane też silniki benzynowe z Bi-turbo jednak nie na tak dużą skalę jak silniki Diesla.
Obrazek
Silnik benzynowy z układem Bi-turbo.

Zauważyć również można układy doładowania, w których stosuje się turbosprężarkę i kompresor. Ten drugi działa od najniższych prędkości obrotowych silnika, zapewniając lepsze parametry. Przy wyższych prędkościach obrotowych, do akcji wkracza turbosprężarka. Całe przejście z jednego urządzenia na drugie jest nieodczuwalne dla kierowcy, przez to, że cała charakterystyka jest bardzo płynna.

Rzadko kiedy zauważyć możemy samochody wyposażone w sam kompresor. A jeśli już tak jest, to może się poszczycić dużym momentem obrotowym, dostępnym praktycznie w całym zakresie prędkości obrotów silnika.
Obrazek
Kompresor jest wykorzystywany jeszcze przez Mercedesa.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 29 paź 2015, 16:21 
Offline

Rejestracja: 13 sie 2015, 12:15
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
Można się też spotkać z autami wyposażonymi w system Twin-Turbo, choć to raczej segment sportowy i nie są aż tak popularne jak Bi-Turbo


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Jakie ciśnienie doładowania, ile maksymalnie ?  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  1
 Jakie turbosprężarki stosowane są w silnikach 1.5 dCi?  Renault turbosprężarki  Anonymous  2
 Laguna II problem z czujnikiem ciśnienia doładowania  Renault turbosprężarki  Anonymous  1
 Ypsilon 1.2 2007 r. brak doładowania  Lancia turbosprężarki  Anonymous  0
 Ciśnienie doładowania turbosprężarki  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group