TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 25 wrz 2017, 11:36


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 30 paź 2015, 9:37 
Offline

Rejestracja: 30 paź 2015, 9:34
Posty: 1
Miejscowość: Oława
Witam!

Chciałbym zasięgnąć waszej opinii ponieważ jakiś czas temu dopadł mnie problem gwiżdżącej turbiny. Problem pojawił się kiedy turbina zaczęła gwizdać zdecydowanie głośniej a na postoju na wolnych obrotach po jakiś 15 sekundach zaczynała szumieć jak wentylator, po dodaniu gazu i zejściu na niskie obroty znów 15 sekund cisza i potem szum jak wentylator. Stwierdziłem że turbo się skończyło. Po za tym miała już luz poprzeczny na wirniku więc stwierdziłem że wymienię samo CHRA, wyczyszczę łopatki geometrii i będzie ok. Po rozebraniu gorącej strony turbiny widok jest następujący:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Łopatki zmiennej geometrii z wżerami, pogięte, wirnik powyszczerbiany, muszla też posiada wżery. Pytanie co jest tego powodem. Jeżeli jakieś ciało obce to skąd wzięło się w spalinach z silnika. Ponoć taki defekt wirnika może również powstać od za gorącej temperatury spalin, a cząstki wirnika robią spustoszenie na geometrii. Ale ani nie ma dramatycznych korekcji wtrysku podpinając pod komputer, po za tym wydaje mi się że silnik miałby wtedy problemy z za wysoką temperatura, a mój silnik akurat cierpi na to co większość CDI czyli wolne nagrzewanie się. Katalizatory obydwa puste w środku więc nie ma mowy o zapchanych katach. Po za tym sama praca silnika jest bez zarzutów. Czy na taki stan wirnika może mieć wpływ po prostu przebieg turbiny? Nie wiem co o tym myśleć, a po za tym chcę uchronić się od tego że założę nową turbinę i za jakąś chwilę następna będzie nadawała się jedynie do wyrzucenia na złom. Będę mocno wdzięczny za wszystkie sugestie i porady.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 16 cze 2016, 9:21 
Offline

Rejestracja: 13 mar 2013, 14:21
Posty: 25
Przyczyną takich uszkodzen jest ciało obce wydostajace sie z silnika po stronie wydechowej, moze to byc np rdza z kolektora wydechowego , brud z zaworu egr, zcrakerowany olej z prowadnic zaworowych


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 20 cze 2016, 22:25 
lub kawałek świecy żarowej...


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 21 wrz 2016, 10:12 
Offline

Rejestracja: 21 wrz 2016, 10:08
Posty: 2
Miejscowość: Lublin
Ciało obce to najsensowniejsze rozwiązanie problemu.

kasyno bez depozytu


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 01 mar 2017, 14:10 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2017, 14:04
Posty: 4
Miejscowość: Olsztyn
U mnie taka sytuacja występowała, gdy powstał mi nagar na zaworach.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 14 mar 2017, 13:47 
Offline

Rejestracja: 14 mar 2017, 13:42
Posty: 4
Miejscowość: Gdańsk
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie. Ja w takiej sytuacji od razu udałbym się do dobrego serwisu, tak by szybko naprawić niesprawną turbinę. W zeszłym roku, gdy miałem problem z turbosprężarką, to od razu udałem się do AMSerwis - szybko radzą tam sobie z regenerowaniem turbosprężarek.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Turbina późno się włącza A4 1.9 TDI  Audi turbosprężarki  Anonymous  4
 Nowa turbina  Volkswagen turbosprężarki  jago  0
 Uszkodzona turbina  Seat turbosprężarki  agamemnon91  0
 Problem z Turbina- wpada w tryb awaryjny powyżej 120km/h  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  b3nyy  0
 Mercedes A klasa turbina cieknie zimą  Mercedes turbosprężarki  BORCAR  0
Szukaj:
Przejdź do:  

regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group