TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 23 sie 2019, 15:13


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 19 kwie 2013, 14:36 
Pierwszym motocyklem fabrycznie wyposażonym w turbosprężarkę była Honda CX 500 TC. Japończycy wypuścili do sprzedaży go w roku 1982 po czym zniknął z rynku tego samego roku. 2 cylindrowy silnik w układzie V, 4 zaworowy, chłodzony wodą. Taki silnik znalazł się w CX 500 TC, oczywiście z turbosprężarką. Ciśnienie doładowania wynosiło sporo jak na tamte czasy, zwłaszcza dla motocykla - 1.3 Bar. Motocykl odniósł rynkowy sukces i doczekał się swoich następców.
Obrazek
Honda CX 500 TC

Róża bez kolców? nie zupełnie..
Wadą tego motocykla była bez wątpienia charakterystyka dynamiczna silnika. Problemem okazało się ogromne opóźnienie turbosprężarki na zmianę położenia manetki przyspieszenia (turbodziura). Turbosprężarka zaczynała pracować dopiero od ok. 6000 obr/min co biorąc pod uwagę maksymalną prędkość obrotową silnika, wynoszącą 9100 obr/min, jest nie do zaakceptowania w dzisiejszych czasach. Wtedy ludzie byli zainteresowani głównie efektem "Turbo", mniej przy tym zwracając uwagę na opóźnienie.

Aktualnie motocykle nie są wyposażane w turbosprężarki. Dlaczego? Najzwyczajniej w świecie nie zachodzi taka konieczność. Duże moce uzyskiwane z silników wolnossących są nie rzadko kiedy graniczną wartością wytrzymałości podwozia motocyklu. Po za tym, jednostka wolnossąca ma o wiele lepszą charakterystykę w stosunku do jednostki turbodoładowanej.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Czy to normalne, że turbosprężarka "piszczy"?  Kia turbosprężarki  Anonymous  2
 500 1.3 D MultiJet problem z turbosprężarką.  Fiat turbosprężarki  Anonymous  3
 Regenerowana czy nowa turbosprężarka?  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  2
 Jaka turbosprężarka jest w 1.9 JTD?  Alfa Romeo turbosprężarki  Anonymous  4
 KKK turbospręzarka. Eksploatacja, budowa, działanie...  KKK  Anonymous  2
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group