TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 17 lip 2018, 13:05




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 60000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz dużymi literami wyraz narzędzia (samymi dużymi literami):
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Olej w przewodach turbosprężarki
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: Olej w przewodach turbosprężarki  Odpowiedz z cytatem
dokładnie, jak turbina przepuszcza odlej na dolotowym, to jest wtedy dostarczona substancja palna - olej, gdy dojdzie do samozapłonu tego oleju.. nie zgasisz silnika (tzw. rozbieganie silnika) turbina napedzana jest spalinami, więc kreci sie pomimo wyłączenia zapłonu, zaś pracująca turbina która przerzuca olej dostarcza olej do dalszego spalania i takie koło macieju, diesel rozkręca się do strasznych obrotów, aż coś w końcu się rozpierdoli. jedynym chyba rozwiązaniem jest dojechać do ściany, wrzucić piątkę i próbować go zdusić - to tylko gdybanie. w każdym razie pod żadnym pozorem nie próbować podnosić maski i wyciągać/wyrywać zadnych kanałów dolotowych - tam jest ciśnienie i gorący olej, poważne popażenia ciała to najlepsze rokowania. odpinanie kabli też nic nie daje - turbine napędzają spaliny.
Post : 18 wrz 2017, 12:30
  Tytuł:  Re: Olej w przewodach turbosprężarki  Odpowiedz z cytatem
Nie, to nie jest norma, że turbosprężarka oddaje do układu dolotowego olej. Olej silnikowy dostarczany jest do turbosprężarki tylko w celach smarowania oraz chłodzenia. Nie może być taka sytuacja, gdy olej trafia do któregoś z układu, czy jest to układ dolotowy silnika czy wylotowy. Pokazany przez Pana na zdjęciu przypadek, wyraźnie kwalifikuje turbosprężarkę do regeneracji. Dla mechanika to również powinna być prosta diagnoza, ale widocznie brak doświadczenia robi swoje. Zalecam jak najszybszą regenerację turbosprężarki, gdyż może dojść do sytuacji, w której silnik się rozbiega. Pozdrawiam
Post : 24 lip 2013, 16:26
  Tytuł:  Olej w przewodach turbosprężarki  Odpowiedz z cytatem
Ostatnimi miesiącami zauważyłem, że moje A4 zaczęło wcinać olej silnikowy. Zmartwiony, że silnik do remontu, pojechałem do mechanika, który po dotarciu do przewodów od turbo pokazał mi, ile oleju jest w ich wnętrzu. Powiedział, że jest to norma w turbosprężarkach i każda puszcza olej. Ale czy w takich aż ilościach? Proszę o radę.

Pozdrawiam, Alike

Obrazek
Post : 24 lip 2013, 10:38

Strefa czasowa UTC+2godz.


Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group