TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 23 paź 2018, 21:57




Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:
Wprowadź tutaj treść wiadomości. Nie może ona mieć więcej niż 60000 znaków. 

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
BBCode włączony
[Img] włączony
[Flash] wyłączony
[URL] włączony
Emotikony włączone
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Pytanie
Wpisz dużymi literami wyraz narzędzia (samymi dużymi literami):
To pytanie jest elementem zabezpieczającym przed automatycznym zamieszczaniem postów.
   

Przegląd tematu - Uszkodzone wałki zespołu wirników przez brak smarowania.
Autor Wiadomość
  Tytuł:  Re: Uszkodzone wałki zespołu wirników przez brak smarowania.  Odpowiedz z cytatem
Jak również należy pamiętać aby przed ruszeniem silnik popracował parę minut aby olej dotarł do odpowiednich elementów turbiny, zwłaszcza w zimniejsze dni, nie należy również po ruszeniu " cisnąć " auta. Pamiętajmy również że dużo aut posiada filtr DPF, jego zapchanie również powoduje uszkodzenie turbiny.
Post : 14 sty 2016, 14:36
  Tytuł:  Re: Uszkodzone wałki zespołu wirników przez brak smarowania.  Odpowiedz z cytatem
Dorito pisze:
Zgadza się, jest to efekt braku smarowania. Wystarczy nawet chwilowe niedomaganie układu smarowania a efekt będzie taki jak na fotografiach powyżej. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele, ale najczęściej jest to wina niewłaściwego użytkowania samochodu wyposażonego w silnik z turbodoładowaniem.


Niestety ciągle wielu kierowców nie wie jak poprawnie eksploatować auta z turbosprężarką. Nagminne gaszenie auta przed wcześniejszm wychłodzeniem i oto są tego efekty.
Post : 14 paź 2015, 16:54
  Tytuł:  Re: Uszkodzone wałki zespołu wirników przez brak smarowania.  Odpowiedz z cytatem
Dlatego , jak się chce przedłużyć życie turbiny trzeba częściej wymieniać olej, i to dobrej klasy, era minerałów minęła bezpowrotnie


Załączniki:
P8090385.JPG
P8090385.JPG [ 75.75 KiB | Przeglądany 977 razy ]
P8090389.JPG
P8090389.JPG [ 67.13 KiB | Przeglądany 977 razy ]
Post : 28 cze 2013, 22:09
  Tytuł:  Re: Uszkodzone wałki zespołu wirników przez brak smarowania.  Odpowiedz z cytatem
Zgadza się, jest to efekt braku smarowania. Wystarczy nawet chwilowe niedomaganie układu smarowania a efekt będzie taki jak na fotografiach powyżej. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele, ale najczęściej jest to wina niewłaściwego użytkowania samochodu wyposażonego w silnik z turbodoładowaniem.
Post : 03 cze 2013, 11:32
  Tytuł:  Re: Uszkodzone wałki zespołu wirników przez brak smarowania.  Odpowiedz z cytatem
Może to brak smarowania powoduje.
Post : 25 maja 2013, 22:20
  Tytuł:  Re: Uszkodzone wałki zespołu wirników przez brak smarowania.  Odpowiedz z cytatem
A czy te wyzlobienia na plaskiej powierzchni pod wirnikiem to normalna rzecz?/czy to jakes wywazenie??
Post : 24 maja 2013, 22:18
  Tytuł:  Uszkodzone wałki zespołu wirników przez brak smarowania.  Odpowiedz z cytatem
O tym jak ważne jest odpowiednie smarowanie turbosprężarki zapewne już przeczytaliście, ale nie zaszkodzi przypomnieć. Turbosprężarka to urządzenie, które pracuje w bardzo wysokich temperaturach oraz przy bardzo dużej prędkości obrotowej (zespołu wirników). Żeby zapewnić długą i bezawaryjną pracę turbosprężarki, potrzeba jej zagwarantować odpowiednie smarowanie jak i chłodzenie. Olej silnikowy spełnia oba te zadania. Pompa olejowa, wytwarzająca odpowiednie ciśnienie oleju, doprowadza olej do turbosprężarki, zapewniając odpowiednie smarowanie jak i chłodzenie. Przepływ oleju przez turbosprężarkę ma wynosić około 3 litrów/min.
Musimy być pewni, że olej jest dobrej klasy jakościowej a co najważniejsze, że jest zmieniany regularnie. Co więcej, pamiętać musimy o zmianie filtra oleju a niektórzy producenci zalecają nawet mycie miski olejowej i sprawdzenie smoka i samej pompy olejowej. Warto się stosować do takich zaleceń i pomimo, że sami może nie wykonamy czynności demontażu miski olejowej, to warto zlecić to warsztatowi. Za wymianę oleju, filtra oleju, mycie miski olejowej i sprawdzenie pompki nie zawołają nie wiadomo jakiej kwoty, a to na pewno zmniejszy ryzyko uszkodzenia turbosprężarki. Skutkiem odciętego dopływu oleju, lub po prostu małego przepływu, łożyska czy też same wałki zespołu wirników, ulegają awarii. Dal przykładu, poniżej zdjęcia wałków, które nie miały zagwarantowanego odpowiedniego smarowania:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Post : 19 mar 2013, 17:32

Strefa czasowa UTC+2godz.


Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group