TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 23 sie 2019, 16:29


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 17 mar 2013, 13:15 
Teoria falowa - w silnikach spalinowych

Zjawisko występowania fali uderzeniowej (induction wave) w przewodzie dolotowym podczas suwu ssania od dawna fascynowało D. Broome’a z ośrodka badawczego firmy Ricardo and Co Engineers Ltd w Shoreham-by-Sea, który wyniki swych prac przedstawił na sympozjum w Wyższej Szkole Inżynierii Samochodowej w roku 1966, a następnie opublikował w czasopiśmie Automobile Engineed. Najwcześniejsze wzmianki na interesujący go temat spotkał w pracach z roku 1904. Od tego czasu przeprowadzono wiele teoretycznych i praktycznych badań nad problemem doładowania dynamicznego, ale brak nadal uzgodnionych poglądów co do zjawisk fizycznych towarzyszących procesowi napełniania i brak powszechnie przyjętej metody ilościowej oceny tych procesów.
Broome starał się rozwiązać to zagadnienie bez pogłębiania kontrowersji dotyczących samych procesów fizycznych. Uważa on, że możliwe jest ilościowe określenie przewidywanych efektów działania fali uderzeniowej w przewodzie dolotowym i to zarówno w przypadku silników z indywidualnymi przewodami, jak też łączonym z grupy. Dla łatwiejszego analizowania procesów zachodzących w rudzie dolotowej wyróżnia on efekty bezwładnościowe i falowe występujące w procesie napełnienia. Podziału tego dokonał mając pełną świadomość, że nie występują one oddzielnie w sensie fizycznym, a podział taki jedynie ułatwia analizowanie obu wymienionych zjawisk. Efekty te zawsze występują razem, chociaż raz jeden, raz drugi ma większy wpływ na końcowe spiętrzenie czynnika.
Efekt falowy jest wywołany stale występującymi zaburzeniami ciśnienia (powstają podczas ssania z racji cyklicznej pracy silnika), które tworzą falę stojącą w rurze dolotowej. Jeśli amplituda początkowego impulsu jest duża i tłumienie fal małe, fala stojąca ma wpływ na ciśnienie w wolnym przelocie zaworu, a tym samym na napełnienie cylindra. Istotne jest by zakłócenia ciśnienia spowodowane poprzednim cyklem napełnienia nie zmniejszyły amplitudy fali stojącej w cyklu następnym.zrodlo Doładowanie silników


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Laguna II problem z czujnikiem ciśnienia doładowania  Renault turbosprężarki  Anonymous  1
 Poprawa przyrostu ciśnienia turbosprężarek. Rozwiązania  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group