TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 22 wrz 2019, 12:26


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 16 sie 2019, 13:12 
Offline

Rejestracja: 16 sie 2019, 13:02
Posty: 2
Miejscowość: Somewhere
W mojej Octavii III 1.4 TSI CZDA 150 KM z 2016r. mam elektroniczny sterownik turbiny i turbinę sterowaną prętem, na którym jest gwintowana sekcja i nakrętka kontrująca jedną z końcówek pręta wchodzącą gdzieś w turbinę lub w sterownik turbiny (chyba). Zdjęcie turbo od strony tego pręta poniżej.

W internecie znalazłem informację, że delikatnie skracając długość tego pręta można uzyskać efekt "preload" turbiny i w efekcie auto trochę płynniej, dynamiczniej rusza i przyspiesza szczególnie w niskim zakresie obrotów. Myślę o skróceniu tego pręta o 1 obrót gwintowy uchwytu, który nachodzi na trzpień ruchomego ramienia sterownika lub turbiny. Ktoś może praktykował takie drobne regulacje tym prętem i może podzielić się swoimi doświadczeniami w tym zakresie? Jakich plusów i minusów tej operacji mogę się spodziewać? Mam też VCDS więc mogę odczytać odpowiednie napięcia. Które pozycje w blokach pomiarowych i w nastawach podstawowych odczytać i jakie powinny być prawidłowe odczyty?

Może jednak nie warto się tym bawić?

Będę wdzięczny za wszelkie rady i wskazówki. Sorry za mało profesjonalny opis części i ich mocowania.


Załączniki:
Turbo-1-4-TSI-150-KM.jpg
Turbo-1-4-TSI-150-KM.jpg [ 31.31 KiB | Przeglądany 23 razy ]
Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 16 sie 2019, 22:22 
Offline

Rejestracja: 16 sie 2019, 13:02
Posty: 2
Miejscowość: Somewhere
Mały update - skróciłem pręt o 2 obroty.

Auto faktycznie trochę lepiej się zbiera przy przyspieszaniu.

Zapisałem też kilka pozycji z zaawansowanych bloków pomiarowych związanych z doładowaniem i turbiną (zapłon włączony, silnik nie pracuje, sterownik turbiny PO adaptacji):

Adres 01: Silnik (04E 906 027 HD)

20:51:05
IDE00190 Ciśnienie doładowania: wartość wymagana 321.17 hPa
IDE00191 Ciśnienie doładowania: wartość rzeczywista 1007.66 hPa
IDE01900 Regulacja ciśnienia doładowania: wartość wymagana 0.0 %
IDE03932 Nastawnik ciśnienia doładowania: położenie wymagane 13.49 %
IDE03934 Nastawnik ciśnienia doładowania: adaptacja dolnego położ.krańc. 2913.4 mV
IDE03935 Nastawnik ciśnienia doładowania: adaptacja górnego położ.krańc. 123.4 mV
IDE04278 Zawór obejśc.turbospr.: wys.ciśn.: wejście turbiny: wart.wym 0.00 %
IDE04279 Zaw.obejśc.turbospr.: wys.ciśn.: wejście turbiny: wart.rzecz 13.28 %
IDE04280 Zaw.obejśc.turbospr.: wys.ciśn.: wejście turbiny: offset zam -9.91 %
IDE04303 Zaw.obejśc.turbospr.: wys.ciśn.: wejśc.turbiny: nap.nieprz. 494.6 mV

Może ktoś się orientuje, czy te wartości są OK i moje turbo nie cierpi? Ewentualnie jakie powinny być prawidłowe wartości tych pozycji dla silnika CZDA? Mam instrukcję serwisową dla silnika CZDA i jest w niej opis kroków, jakie trzeba przejść aby zaadaptować nastawnik turbiny. Nie ma w niej niestety wskazanych wartości wymaganych.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Piszczenie turbiny w trakcie przyspieszania Fiesta  Ford turbosprężarki  Anonymous  2
 Sprzedam nowe turbiny do BMW X5 7 4.4i  Sprzedam  wiatreo.pl  0
 Sprzedam nowe, oryginalne turbiny w atrakcyjnych cenach  Sprzedam  wiatreo.pl  0
 Świst turbiny w 2.0 HDi  Citroen turbosprężarki  assclown  1
 Jakie są objawy zatartego łożyska turbiny, turbosprężarki  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group