TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 23 sie 2019, 15:48


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 18 kwie 2013, 16:52 
Coraz powszechniejszą praktyką handlarzy samochodów jest zatajanie pewnych wad oferowanego pojazdu. To oczywiste, gdyż potencjalny klient nie kupi samochodu, który ma uszkodzoną drogą część. Karoseria samochodu jest pokryta woskiem, który skutecznie może zakryć drobne rysy tym samym wizualnie upiększyć w naszych oczach pojazd (zwłaszcza samochody o intensywnym kolorze). Wnętrze odkurzone, zapełnione choinkami zapachowymi, popielniczka wymyta a potem adnotacja, że w samochodzie nigdy nie palono. To że samochód ściąga w jedną stronę to wina niedopompowanego koła zapewne też byśmy usłyszeli, a na słabe hamulce z kolei że się docierają bo nowe. Niestety takie praktyki są spotykany bardzo często. Znajomy kupił samochód, który miał dołączoną fakturę zakupu części do wymiany rozrządu. Pech chciał, że pasek się urwał i uszkodzeniu uległy zawory w silniku. Rozbierając rozrząd na jaw wyszło, że nic nie było wymieniane od nowości!
Obrazek
Zużyte elementy rozrządu.
Podobnie ma się sprawa z wyciekami oleju lub wszelkich innych płynów eksploatacyjnych. Mycie silnika w przypadku niewielkich nieszczelności spowoduje, że kupujący nie zauważy żadnych problemów.
Obrazek
Taka niespodzianka może nas czekać...

Samochody z turbodoładowanymi silnikami borykają się z uszkodzonymi turbosprężarkami. Tą kwestię należy poruszyć, gdyż osoby nie mające doświadczenia z jazdy samochodem z turbosprężarką kupią w ślepo taki samochód, by po paru miesiącach szukać ostatniego grosza w portfelu na regenerację.
Objawy padającej turbosprężarki:
1. Wycieki oleju z okolic turbosprężarki, intercoolera lub przewodów dolotowych. Handlarze lubią je usuwać poprzez umycie. Moja rada to sprawdzić przed jazdą te okolice i przejechać się samochodem przy wyższych prędkościach obrotowych silnika a po jeździe szukać wycieków,
2. Słaba moc jednostki lub też dławienie. Tego handlarz nie ukryje. Jeśli wyraźnie czujemy że samochód nie ma tych "120 KM" zapisanych w dowodzie rejestracyjnym, wówczas może to być wina turbosprężarki, która nie daje odpowiedniego ciśnienia doładowania. Również dławienie podczas przyspieszania samochodu mogą (ale nie muszą!) świadczyć o zbliżającej się awarii turbosprężarki,
3. Głośna praca turbosprężarki. Jeśli słyszymy piszczenie, gwizdanie bardzo głośno, to może to świadczyć o nieszczelności w dolocie sprężarki jak i również zacierający się zespół wałka wirników. Ciężko jest sprawdzić w tym wypadku co stoi za owym gwizdaniem, więc lepiej traktować taką turbosprężarkę za uszkodzoną,
4. Metaliczny odgłos lub uderzanie. To może oznaczać poważnie uszkodzoną turbosprężarkę. Taki samochód nie nadaje się kompletnie do jazdy!

Obrazek
Uszkodzony wirnik sprężarki.

Nawet te czynności sprawdzające, które wymienione zostały wyżej nie gwarantują nam, że turbosprężarka będzie sprawnie chodziła. Wszystko zależy od tego, jak poprzedni właściciel o nią dbał. My też musimy zadbać o odpowiednią eksploatację takiego silnika. Zgodnie z zaleceniami producenta należy zmieniać olej oraz filtr oleju. Pamiętajmy również o tym, by odczekać zawsze przed wyłączeniem silnika tych kilka minut. Turbosprężarka musi "zejść" z wysokich obrotów gdyż wyłączenie silnika odcina również dopływ oleju do turbosprężarki.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Czy warto kupić pojazd z silnikiem turbodoładowanym?  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  1
 Pierwszy samochód z turbosprężarką.  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  0
 BYD Qin czyli samochód hybrydowy z Chin.  BYD turbosprężarki  Douglas  0
 Audi RS6 Avant 2013 z najnowszym silnikiem 4,0 TFSI V8.  Audi turbosprężarki  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group