TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 18 lut 2019, 20:46


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 20 mar 2013, 17:48 
Sprężarka odśrodkowa w swojej budowie jest podobna do kompresora, z tym że elementem sprężającym tutaj jest taki sam wirnik, jak w sprężarce turbosprężarki. Różnica jest tylko taka, że wirnik sprężarki nie jest napędzany przez spaliny wylotowe, lecz bezpośrednio z wału korbowego silnika za pomocą paska. Można więc uznać, że taka metoda doładowania jest w połowie turbosprężarką a w połowie kompresorem, gdyż z obu tych urządzeń są zaczerpnięte rozwiązania. Dzięki zastosowaniu napędu mechanicznego nie występuje opóźnienie na zmianę prędkości obrotowej silnika co działa pozytywnie na parametry silnika podczas jego niskich prędkości obrotowych. Dzięki takiemu napędowi, waga i wielkość wirnika a co za tym idzie jego bezwładność, nie jest już tak ważna pod względem reakcji. Jednakże im cięższy i większy wirnik zostanie zainstalowany, tym więcej mocy będzie potrzebowała taka sprężarka ze strony silnika. Dlatego tak ważne jest, żeby znaleźć odpowiedni balans, wtedy też parametry będą najwyższe.
Obrazek
Sprężarka odśrodkowa jest najbardziej efektywna przy relatywnie wysokich prędkościach obrotowych silnika, gdyż wtedy to wirnik sprężarki może generować wysokie ciśnienia doładowania.
Bez wątpienia dużą zaletą jest fakt, że większość sprężarek odśrodkowych jest smarowana niezależnie, co eliminuje poprowadzenie dodatkowego smarowania jak to się ma w przypadku turbosprężarki bądź kompresora. Urządzenie jest małe, w związku z czym daje duże pole do manewru podczas jego montażu. Zdecydowaną wadą tego rozwiązania jest cena. Nie rzadko przekracza ona cenę montażu turbosprężarki, a przez napęd mechaniczny, parametry silnika nie będą tak wysokie jak w przypadku zastosowania turbodoładowania.
Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 25 sty 2019, 18:05 
A gdzie takie sprężarki odśrodkowe można kupić? Najlepiej wraz z osprzętem.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Elektryczna sprężarka BMW  BMW turbosprężarki  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group