TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 25 mar 2019, 9:41


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 03 lut 2013, 20:33 
Jednak podstawową przyczyną dobrej dynamiki jest spontaniczne wytwarzanie ciśnienia doładowania, którego maksymalna wartość powstaje przy prędkości o około 500 obr/min niższej niż w wypadku konwencjonalnych turbosprężarek. W sprężarce Twin Scroll spaliny są prowadzone na wirnik turbiny dwoma ślimakowatymi kanałami. Pulsujące strumienie gazu nabierają dużej prędkości, którą dodatkowo zwiększa stożkowaty, zwężający się kształt podzielonych kanałów. Dynamika gazów odczuwalnie ożywia turbinę, a przeciwciśnienie spada.

Obrazek
twin scroll schemat działania

Przesłanką do żwawych reakcji silnika na dodanie gazu jest właściwa budowa kolektora dolotowego. Dzięki symetrycznym drogom powietrza do cylindrów oraz bezpośredniemu wtryskowi paliwa, fazy rozrządu dadzą się lepiej dostroić, dzięki czemu wzrasta też podstawowy moment obrotowy.

Technologia Twin Scroll otwiera drogę do zmniejszania pojemności skokowej. Małe silniki czterocylindrowe uzyskują moc i moment obrotowy, jakie dotąd były udziałem dużych sześciocylindrowców. Te z kolei, po wyposażeniu ich w sprężarki Twin Scroll, mogłyby osiągnąć moce "zarezerwowane" dla silników V8. Możliwa jest przy tym redukcja zużycia paliwa oraz emisji CO2 o około 10%. Przed turbo typu Twin Scroll spora zatem przyszłość.zrodlo auto-motor-i-sport.pl


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Spadek mocy podczas przyspieszania Zafira A 2.0 DTI  Opel turbosprężarki  Anonymous  4
 Twin-turbo ciekawe rozwiązania  BorgWarner  Anonymous  1
 Brak mocy Volvo S40 II 2.0 D  Volvo turbosprężarki  Anonymous  1
 Brak mocy w górnym zakresie obrotów XF 2.7 TD  Jaguar turbosprężarki  Anonymous  1
 Brak mocy oraz czarny dym Dodge Caliber 2.0 CRD  Dodge turbosprężarki  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group