TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 21 sty 2019, 3:56


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 22 mar 2013, 13:58 
BMW a właściwie jego oddział M-Power opracował nowy silnik wysokoprężny, wyposażony w aż 3 turbosprężarki. Silnik ten to 3-litrowy, 6 cylindrowy rzędowy diesel o wtrysku bezpośrednim CR ze zmienną geometrią kierownic turbosprężarki. Podczas pracy na niskich obrotach silnika (ok. 950 obr/min), pracuje tylko jedna, najmniejsza turbosprężarka ze zmienna geometrią ma za zadanie zwiększyć przyspieszenie pojazdu. Gdy wartość prędkości obrotowej przekroczy 1000 obr/min, załącza się druga, większa turbosprężarka zapewniająca konsekwentnie wysoki moment obrotowy. Warto przy tym dodać, że ta turbosprężarka nie jest wyposażona w zmienną geometrię. Powyżej 2500 obr/min załącza się ostatnia, taka sama jak pierwsza (mała z VTG). Kiedy wszystkie 3 zaczną pracować razem, generują niesamowitą wartość momentu obrotowego, a co ważniejsze utrzymują go w całym zakresie pracy silnika.
Obrazek
Silnik BMW M-Power 6 cylindrowy diesel wspomagany 3 turbosprężarkami.

Parametry tego silnika są zdumiewające:
Moc szczytowa: 381 KM
Moment obrotowy: 740 Nm
Przyspieszenie M550d: 4,7 sekundy do 100 km/s
A wszystko to przy średnim zużyciu paliwa 6,3 litra/100 km i wydzielaniu 165 g/km dwutlenku węgla.
Jedyne co może być smutne to fakt, że w środku M550d zamiast dźwięku silnika z pod maski, słychać dźwięk modulowany przez system Audio, który cały czas przez głośnika puszcza nam dźwięk jakiegoś silnika benzynowego.

Niemniej jednak, silnik wyposażony w 3 turbosprężarki może nadać nowy kierunek podążania za mocą ale i za mniejszym zużyciem paliwa.

Obrazek
Przyszłość silników turbodoładowanych?


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Wymiana oleju i pocenie się turbo  Peugeot turbosprężarki  Anonymous  1
 Czy to normalne, że turbosprężarka "piszczy"?  Kia turbosprężarki  Anonymous  2
 Turbo Schwitzer. Porady działanie kilka cennych uwag.  Schwitzer  Anonymous  1
 PEUGEOT 207 1.6 TURBO 150KM  Peugeot turbosprężarki  Anonymous  1
 Przyczyny uszkodzenia turbosprężarki,usterki jakie nie znasz  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group