TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 23 sie 2019, 15:57


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 03 lut 2013, 15:55 
Turbo timer jest urządzeniem stosowanym w celu przedłużenia żywotności silnika i jego podzespołów. W poradniku przedstawiamy na czym polega zasada działania turbo timera.

Obrazek turbo timer zastosowanie wszędzie gdzie turbosprężarki.

Epoka silników wolnossących powoli dobiega końca. Znaleźć w ofercie jakiegokolwiek producenta auto z silnikiem wysokoprężnym bez turbodoładowania jest nie lada wyczynem. Także silniki benzynowe coraz częściej swoją moc czerpią nie z pojemności a dzięki turbodoładowaniu. Silniki z turbosprężarką wymagają jednak specjalnej uwagi i troski. Jednym z praktycznych rozwiązań, pozwalających nam w utrzymaniu dobrej kondycji turbosprężarki, jest tzw. turbo timer.
turbo timer - po co go stosujemy?

Podczas jazdy z dużym obciążeniem (stałe hamowanie i przyspieszanie w mieście lub jazda drogą szybkiego ruchu z dużą prędkością) turbosprężarka jest stale włączona w celu wspomagania jednostki napędowej. Turbosprężarka napędzana jest energią spalin wydobywających się z silnika, czego efektem jest temperatura robocza turbiny na poziomie kilkuset stopni Celsjusza. W czasie jazdy nie stanowi to jednak żadnego problemu, ponieważ utrzymaniem odpowiedniej temperatury zajmuje się olej silnikowy. Stale i równomiernie chłodzi on turbinę i nie dopuszcza do jej przegrzania. Sytuacja zmienia się, gdy silnik zostaje wyłączony. W sytuacji gdy gasimy motor, kończy się cyrkulacja oleju silnikowego. „Rozpędzona” i rozgrzana do czerwoności turbina pozostawiona zostaje sama sobie, bez jakiegokolwiek chłodzenia. W takim momencie różnica temperatur pomiędzy turbiną a otaczającym go powietrzem sięga kilkuset stopni. Powstałe w wyniku tego wewnętrzne naprężenie w turbosprężarce może uszkodzić strukturę metalu, a także zniszczyć łożyska wirnika. To z kolei może doprowadzić do jego zaklinowania.

Obrazek
Schemat podłączenia elektrycznego turbo timera

Wszystkich tych rzeczy da się uniknąć. Trzeba jedynie wiedzieć jak odpowiednio zadbać o turbinę w naszym silniku. Podstawą jest niewyłączanie silnika bezpośrednio po przejazdach, w których turbosprężarka była mocno obciążane. W zależności od tego, jakie było to obciążenie, zaleca się przed zgaszeniem motoru pozostawić silnik na biegu jałowym na czas od 1 do 5 min. Wiadomo, że nie każdy ma na to czas czy cierpliwość. Wielu z nas może o tym również nie pamiętać. Dobrym rozwiązaniem jest zamontowanie turbo timera. Dzięki niemu, nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, wyjściu z auta i uruchomieniu alarmu, system utrzymuje prace silnika na wolnych obrotach, do momentu aż turbina „zwolni” i uzyska odpowiednio niską temperaturę.

Zasada działania turbo timera

Gdy przekręcamy kluczyk w stacyjce, turbo timer za pomocą własnego przekaźnika podaje napięcie do układu zapłonowego przez określony czas, co wystarcza do podtrzymania pracy silnika. Gdy upłynie odpowiedni czas, a turbo timer uzna, że można zgasić silnik bez ryzyka uszkodzenia turbosprężarki, zrobi to samoistnie.

Zostawić auto z uruchomionym silnikiem? To dla wielu wydaje się dość ryzykownym pomysłem. Nie ma trzeba się jednak tego obawiać. W momencie gdy systemy antywłamaniowe wykryją złodzieja/włamywacza, to natychmiast odcinają zapłon, unieruchamiając tym samym silnik, pracujący za sprawą turbo timer. zrodlo wieszjak.pl


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 07 kwie 2013, 20:03 
Witam
Problem ktory poruszyles Turbo Timer jest istotny majac na uwadze zywotnosc turbiny ale po co utrudniac sobie zycie ingerujac w cala mase elektryki auta(obejscia,przekazniki) badz zabezpieczen typu auto alarm.Ja rowniez jezdze autem z turbina i bardzo czesto na dlugich trasach.Stosuje taka metode:Wiedzac ze za chwilke bede musial sie zatrzymac i wylaczyc silnik bo np musze zaparkowac albo zatankowac odpowiednio wczesniej(np minute)staram sie maxymalnie zredukowac obroty silnika wbijajac wysoki bieg tak aby silnik nie zgasl(bardzo delikatnie operujac gazem) albo odpowiednio wczesniej po prostu dokulac sie na luzie jesli mam taka mozliwosc.Mozna z powodzeniem zatrzymac sie jesli trzeba i poswiecic tych kilka chwil aby silnik popracowal sobie na biegu jalowym kilka chwil(przeciez to jest kwestia maxsymalnie minuty aby turbina wytracila swoje obroty)Nawet jesli jezdzisz po miescie i masz obawy o turbine to sa one zupelnie niepotrzebne.W miescie jezdzi sie wolno wiec i obroty silnika masz niskie wiec nie zachodzi potrzeba stosowania takich zabiegow z turbina.Sadze ze takie podejscie z mojej strony do poruszonego przez Ciebie tematu jest bardziej praktyczne.Pozdrawiam.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Wymiana oleju i pocenie się turbo  Peugeot turbosprężarki  Anonymous  1
 Turbo Schwitzer. Porady działanie kilka cennych uwag.  Schwitzer  Anonymous  1
 PEUGEOT 207 1.6 TURBO 150KM  Peugeot turbosprężarki  Anonymous  1
 Jakie części do regeneracji turbospręzarek stosować warto  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  3
 Czy warto kupić pojazd z silnikiem turbodoładowanym?  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  1
Szukaj:
Przejdź do:  

regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group