TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 23 sie 2019, 15:45


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 22 mar 2013, 16:20 
Jak wiadomo, montaż turbosprężarki pozwala uzyskać dużo dodatkowych koni mechanicznych. Dlatego wśród tunerów stało się modne ostatnimi latami doposażanie w ten osprzęt samochody, które fabrycznie nie mają takiego układu. Dla przykładu firma Underground Racing, która projektuje cały taki układ specjalnie pod dany samochód. W swoim portfolio ma chociażby Lamborghini Gallardo, Aventador, Ferrari 458 Italia i inne. Trzeba przyznać, że ich projekty są bardzo nietuzinkowe ale i przez to wyjątkowe. O ile montaż turbosprężarki przy samochodzie, który ma silnik z przodu nie stanowi większego problemu, tak wyobraźmy sobie 5 litrowy silnik umieszczony z tyłu a do tego 2 turbosprężarki. Już wyobraźnia się kłóci z rozumem, gdzie upchano więc ten układ? nie licząc już układu wydechowego czy dolotowego...
Obrazek
Lamborghini Aventador TwinTurbo od Underground Racing.

Lokalni tunerzy montują turbosprężarkę nawet nie tyle żeby uzyskać moc co... dźwięk upuszczanego nadciśnienia! Wydawać się może to śmieszne, ale za sprawą różnego rodzaju filmów czy też rozgrywanych wyścigów, odgłos upuszczanego nadmiaru powietrza stał się symbolem dużej mocy. Stąd też montuje się różnego rodzaju zaworu BOV, które mogą emitować inny dźwięk podczas upuszczania nadmiaru, lub też montuje się zawory przyodziane w różne kolory.
Obrazek
Wybór wyglądu jak i dźwięku można wybierać dowolnie...
Oczywiście, nikt nie zdecyduje się na zaprojektowanie i założenie całego układu turbodoładowania tylko po to, żeby mieć fajny dźwięk. Moc też jest brana pod uwagę, ale z powodu instalacji takiego układu zazwyczaj w silnikach nie odprężonych, stosuje się tzw. Soft turbo. Jest to normalna instalacja z tym że maksymalne ciśnienie doładowania wynosi około 0.5 bara. Powyżej tej wartości, fabryczny silnik drastycznie szybko się zużywa.
Obrazek
Soft turbo 0.5 bara.
Bardziej doświadczeni tunerzy, którzy też przygotowują samochody pod kątem wyścigów wiedzą, że bez kutych elementów silnika wiele z turbosprężarki osiągnąć nie można. Dlatego właśnie, zmienia się tłoki, panewki, korbowody na kute a zawory zostają zamienione na wzmocnione. Wszystko to ma na celu wydłużenia żywotności silnika turbodoładowanego.
Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Czy to normalne, że turbosprężarka "piszczy"?  Kia turbosprężarki  Anonymous  2
 500 1.3 D MultiJet problem z turbosprężarką.  Fiat turbosprężarki  Anonymous  3
 Jak ten element się nazywa ? Astra J 1.6T  Opel turbosprężarki  Lenovo12  1
 Regenerowana czy nowa turbosprężarka?  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  2
 Jaka turbosprężarka jest w 1.9 JTD?  Alfa Romeo turbosprężarki  Anonymous  4
Szukaj:
Przejdź do:  

regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group