TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 21 sty 2019, 3:40


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 22 mar 2013, 17:26 
Wyciągamy bagnet, sprawdzamy stan oleju a tu się okazuje że jest go minimum albo nawet mniej. Co się dzieje? To pierwsze nasze myśli, później zaczynami podejrzewać silnik. Oddajemy do warsztatu, przeprowadzane są próby olejowe oraz pomiar stopnia sprężania. Wyniki są bardzo dobre. Silnik umyty, suchy i nie ma żadnych wycieków. A więc jeździmy i dolewamy oleju do silnika aż a w pewnym momencie okaże się, że nie ma mocy a silnik zaczął mocniej niż dotychczas dymić na niebiesko. Ponowna diagnoza ale już w innym zakładzie stwierdza, że ubywający olej to była od początku wina turbosprężarki…
Obrazek
Tak wyglądający przewód od turbosprężarki świadczy o jej awarii

Czasem właśnie takie przypadki jak wyżej uczą nas, że olej może znikać nie tylko przez to, że silnik jest już zużyty. Dużo mechaników też nie podejrzewa od razu, że to może być wina turbosprężarki. Jak wiemy, turbosprężarka jest smarowana z układu silnika więc niski stan oleju w silniku może uszkodzić turbosprężarkę a następnie silnik. Czym się więc objawia nieszczelność turbosprężarki? Podobnie jak uszkodzone elementy w silniku. Samochód zaczyna dymić na niebiesko, następuje niewielki spadek mocy, pojawiają się plamy oleju pod samochodem. Od czego należy zacząć, żeby stwierdzić że ubytki oleju są spowodowane przez układ turbodoładowania? Na pewno powinniśmy odłączyć przewód dolotowy turbosprężarki i sprawdzić czy i jak dużo znajduje się w nim oleju. Potem musimy obejrzeć wirnik sprężarki. Jeśli jest pokryty olejem to mamy winowajcę. Zużyte łożyska powodują luzy osiowe, co z kolei daje nieszczelności. Jeżeli jednak nic nie zauważyliśmy niepokojącego to należy sprawdzić drugą stronę turbosprężarki, z czym zazwyczaj jest ciężko ze względu na dostęp i zabudowę. Najprościej byłoby więc zdemontować turbosprężarkę, ale jak się okaże, że też nie ma nieszczelności to na darmo ją demontowaliśmy. Wykonać należy wtedy próby olejowe i sprawdzić stopnie sprężania w cylindrach. Nieszczelności można też szukać w okolicach przewodu doprowadzającego olej do turbosprężarki. Zwłaszcza mocowania tego przewodu, gdyż potrafią się na nich pojawiać nieszczelności.
Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Olej w przewodach turbosprężarki  Audi turbosprężarki  Anonymous  2
 Olej w turbosprężarce  BMW turbosprężarki  Anonymous  2
 Fabia 1.2 TDI jaki olej przy wymianie turbo?  Skoda turbosprężarki  Anonymous  1
 Primera 1.9 dCi - olej w przewodzie  Nissan turbosprężarki  Anonymous  1
 Tata Safari 2.2 DiCOR olej z przewodu dolotowego.  Tata turbosprężarki  Anonymous  0
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group