TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 23 paź 2018, 7:06


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 20 mar 2013, 12:42 
Układ smarowania turbosprężarki jest najważniejszym elementem w całym układzie turbodoładowania. Zespół wirników jest w stanie osiągnąć prędkości obrotowe dochodzące do nawet 240 000 tysięcy obr/min, dlatego ważne jest, żeby łożyska wałka były odpowiednio smarowane. Turbosprężarka czerpie olej z układu smarowania silnika. Pompa olejowa ma podwyższony wydatek względem takiego samego silnika, tylko że wolnossącego. Wszystko po to, żeby zapewnić odpowiednie ciśnienie w powiększonym układzie smarowania. Olej dostarczany jest bezpośrednio do turbosprężarki poprzez przewód, który dochodzi do przewężenia turbosprężarki (pomiędzy korpusem sprężarki a turbiny).
Obrazek
Następnie, olej wędruje kanałami do łożysk wałka głównego zespołu wirników. Olej ten, tworzy między elementami metalowymi tzw. film olejowy, który zabezpiecza je przed zatarciem oraz przegrzaniem. Olej ten wędrując po turbosprężarce tym samym ochładza ją. Aczkolwiek coraz częstszą praktyką jest stosowanie dodatkowego chłodzenia poprzez rozwinięcie układu chłodzenia o kolejny układ do chłodzenia (turbosprężarkę).
Obrazek
1 - łożyska ślizgowe w tym wypadku, olej tworzy film olejowy, dzięki któremu elementy metalowe "pływają".
2 - Główny wałek zespołu wirników.
Obrazek
Jeśli chodzi o powrót oleju do silnika, to odbywa się on za pomocą wyżej ukazanego króćca. Zaznaczona uszczelka, bardzo często lubi się zużywać, czego efektem jest nieszczelność i powstanie możliwych wycieków oleju. Warto więc zwracać na nią uwagę.

Reasumując, układ smarowania pełni również w pewnym stopniu rolę chłodzenia. Dlatego stosuje się też chłodnice oleju, gdyż przepływając przez turbosprężarkę potrafi osiągać wysokie temperatury. Podczas montażu turbosprężarki, nie możemy od razu uruchomić silnika, gdyż nawet 4-5 sekundy w braku dopływu oleju, spowoduje zatarcie się łożysk. Po zabiegu montażu, należy uzupełnić turbosprężarkę olejem po czym bez uruchamiania silnika, przekręcić rozrusznikiem, żeby olej został odpowiednio rozprowadzony. Pamiętajmy o regularnej zmianie oleju i filtra oleju, pamiętając by stosować środki o zalecanej przez producenta normie.
Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 03 gru 2015, 11:11 
Offline

Rejestracja: 13 sie 2015, 12:15
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
Zgadzam się z dilafem, podstawą poprawnej pracy turbosprężarki jest odpowiednie smarowanie. Jednak poza samym układem należy pamiętać także o eksploatacji, o regularnej wymianie oleju jak i o odpowiednim jego doborze. Zbyt wysoka gęstość spowoduje opóźniony transport a zbyt niska może powodować tarcie półpłynne.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Wykres turbosprężarki - WTF???  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Jakiej firmy najlepsze części do regeneracji turbosprężarki  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  15
 Olej w przewodach turbosprężarki  Audi turbosprężarki  Anonymous  2
 Sprzedam turbosprężarki do regeneracji  Sprzedam  wiatreo.pl  1
 Sprzedam 3 turbosprężarki AWX 130/140KM do regeneracji  Sprzedam  mario  0
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group