TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 21 sie 2018, 6:09


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 19 mar 2013, 17:32 
O tym jak ważne jest odpowiednie smarowanie turbosprężarki zapewne już przeczytaliście, ale nie zaszkodzi przypomnieć. Turbosprężarka to urządzenie, które pracuje w bardzo wysokich temperaturach oraz przy bardzo dużej prędkości obrotowej (zespołu wirników). Żeby zapewnić długą i bezawaryjną pracę turbosprężarki, potrzeba jej zagwarantować odpowiednie smarowanie jak i chłodzenie. Olej silnikowy spełnia oba te zadania. Pompa olejowa, wytwarzająca odpowiednie ciśnienie oleju, doprowadza olej do turbosprężarki, zapewniając odpowiednie smarowanie jak i chłodzenie. Przepływ oleju przez turbosprężarkę ma wynosić około 3 litrów/min.
Musimy być pewni, że olej jest dobrej klasy jakościowej a co najważniejsze, że jest zmieniany regularnie. Co więcej, pamiętać musimy o zmianie filtra oleju a niektórzy producenci zalecają nawet mycie miski olejowej i sprawdzenie smoka i samej pompy olejowej. Warto się stosować do takich zaleceń i pomimo, że sami może nie wykonamy czynności demontażu miski olejowej, to warto zlecić to warsztatowi. Za wymianę oleju, filtra oleju, mycie miski olejowej i sprawdzenie pompki nie zawołają nie wiadomo jakiej kwoty, a to na pewno zmniejszy ryzyko uszkodzenia turbosprężarki. Skutkiem odciętego dopływu oleju, lub po prostu małego przepływu, łożyska czy też same wałki zespołu wirników, ulegają awarii. Dal przykładu, poniżej zdjęcia wałków, które nie miały zagwarantowanego odpowiedniego smarowania:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 24 maja 2013, 22:18 
A czy te wyzlobienia na plaskiej powierzchni pod wirnikiem to normalna rzecz?/czy to jakes wywazenie??


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 25 maja 2013, 22:20 
Może to brak smarowania powoduje.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 03 cze 2013, 11:32 
Zgadza się, jest to efekt braku smarowania. Wystarczy nawet chwilowe niedomaganie układu smarowania a efekt będzie taki jak na fotografiach powyżej. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele, ale najczęściej jest to wina niewłaściwego użytkowania samochodu wyposażonego w silnik z turbodoładowaniem.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 28 cze 2013, 22:09 
Offline

Rejestracja: 13 mar 2013, 14:21
Posty: 26
Dlatego , jak się chce przedłużyć życie turbiny trzeba częściej wymieniać olej, i to dobrej klasy, era minerałów minęła bezpowrotnie


Załączniki:
P8090385.JPG
P8090385.JPG [ 75.75 KiB | Przeglądany 937 razy ]
P8090389.JPG
P8090389.JPG [ 67.13 KiB | Przeglądany 937 razy ]
Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 14 paź 2015, 16:54 
Offline

Rejestracja: 13 sie 2015, 12:15
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
Dorito pisze:
Zgadza się, jest to efekt braku smarowania. Wystarczy nawet chwilowe niedomaganie układu smarowania a efekt będzie taki jak na fotografiach powyżej. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele, ale najczęściej jest to wina niewłaściwego użytkowania samochodu wyposażonego w silnik z turbodoładowaniem.


Niestety ciągle wielu kierowców nie wie jak poprawnie eksploatować auta z turbosprężarką. Nagminne gaszenie auta przed wcześniejszm wychłodzeniem i oto są tego efekty.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 14 sty 2016, 14:36 
Offline

Rejestracja: 13 sie 2015, 12:15
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
Jak również należy pamiętać aby przed ruszeniem silnik popracował parę minut aby olej dotarł do odpowiednich elementów turbiny, zwłaszcza w zimniejsze dni, nie należy również po ruszeniu " cisnąć " auta. Pamiętajmy również że dużo aut posiada filtr DPF, jego zapchanie również powoduje uszkodzenie turbiny.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Uszkodzone wirniki turbosprężarki.  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  2
 Łożyska wału głównego zespołu wirników.  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  1
 Układ smarowania turbosprężarki.  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  1
 Co powoduje ruch obrotowy zespołu wirnika turbosprężarki?  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  1
 wałki sprzedam  Sprzedam  BORCAR  2
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group