TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 06 mar 2013, 17:06 
Mini Cooper S, czyli szybki miejski samochód... z poważną wadą.
Model ten, ze względu na małe ciśnienie oleju, nie doprowadza do turbosprężarki tyle oleju, ile ona potrzebuje przy wysokich obrotach. Skutkiem tego jest najczęściej pękający wałek zespołu wirników. Słabe materiały wykonania wałków i wirników - to słowa osób zajmujących się profesjonalną regeneracją turbosprężarek.

Znalazłem wiele przypadków ukazujących już poważnie uszkodzone turbosprężarki w Cooper S wyprodukowanych w roku 2010! Pytanie, po której stronie leży wina. Wiemy, że silniki są produkowane przez BMW, jednak Mini je zmodyfikowało.

Jest to na pewno też lekcja dla tych, którzy myślą o założeniu turbosprężarki do swojego samochodu. Jeśli ciśnienie oleju będzie za niskie, to musimy się liczyć z tym, że po założeniu turbosprężarki, owe ciśnienie jeszcze może bardziej spaść, co może nie tylko uszkodzić turbosprężarkę, ale również uszkodzić poważnie silnik.

Obrazek

Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 28 kwie 2015, 12:33 
Juk,

Trafiłem na ten wątek przeszukując internet. Mam w Mini Cooper S z 2011 (1.6 turbo) roku problem, wyświetla się komunikat "za niskie ciśnienie oleju w silniku". Pokazywał to zarówno po odpaleniu na zimnym jak i na ciepłym na wysokich obrotach. Nastąpiła wymiana czujnika ciśnienia oleju (oraz oczywiście oleju i filtra) w warsztacie i po tym błąd się nadal pokazuje ale tylko na wysokich obrotach. I póki nie jest jeszcze rozkręcony dostęp do pompy olejowej wolę się jeszcze upewnić czy to aby może być wada pompy. Czytając Twój wpis dochodzę do wniosku, że mój problem pasuje do tego co piszesz. Tylko co teraz? Czy sprawdzać i ewentualnie wymieniać pompę, skoro nowa też może nie dawać ciśnienia jakie jest potrzebne? Czy może istnieje rozwiązanie zmodyfikowania takiej pomy na większą wydajność lub może można zastosować jakiś inny, pasujący model pompy oleju?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie i każdą pomoc w temacie. Może ktoś jeszcze wie przypadkiem jaki może być powód niskiego ciśnienia w takim modelu mini coopera.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 28 kwie 2015, 12:39 
Offline

Rejestracja: 28 kwie 2015, 12:16
Posty: 1
Miejscowość: Słupsk
Gość pisze:
Juk,

Trafiłem na ten wątek przeszukując internet. Mam w Mini Cooper S z 2011 (1.6 turbo) roku problem, wyświetla się komunikat "za niskie ciśnienie oleju w silniku". Pokazywał to zarówno po odpaleniu na zimnym jak i na ciepłym na wysokich obrotach. Nastąpiła wymiana czujnika ciśnienia oleju (oraz oczywiście oleju i filtra) w warsztacie i po tym błąd się nadal pokazuje ale tylko na wysokich obrotach. I póki nie jest jeszcze rozkręcony dostęp do pompy olejowej wolę się jeszcze upewnić czy to aby może być wada pompy. Czytając Twój wpis dochodzę do wniosku, że mój problem pasuje do tego co piszesz. Tylko co teraz? Czy sprawdzać i ewentualnie wymieniać pompę, skoro nowa też może nie dawać ciśnienia jakie jest potrzebne? Czy może istnieje rozwiązanie zmodyfikowania takiej pomy na większą wydajność lub może można zastosować jakiś inny, pasujący model pompy oleju?
Z góry dzięki za wszelkie sugestie i każdą pomoc w temacie. Może ktoś jeszcze wie przypadkiem jaki może być powód niskiego ciśnienia w takim modelu mini coopera.


Dopisze się do mojego powyższego wpisu jako zalogowany użytkownik, pisałem to i nie wiem czemu weszło mi to na stronę jako gość... może coś nakaszaniłem ;)


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Jakiej firmy najlepsze części do regeneracji turbosprężarki  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  19
 Opel corsa D turbo  Opel turbosprężarki  Anonymous  0
 Audi 3.0 Tdi CDUD TURBO PROBLEM  Audi turbosprężarki  Anonymous  0
 Uszkodzenie turbospręzarki , a zmienna geometria  Honeywell  Anonymous  1
 Dźwięk turbosprężarki - stan turbosprężarki.  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  5
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group