Mini Cooper S, czyli szybki miejski samochód... z poważną wadą.
Model ten, ze względu na małe ciśnienie oleju, nie doprowadza do turbosprężarki tyle oleju, ile ona potrzebuje przy wysokich obrotach. Skutkiem tego jest najczęściej pękający wałek zespołu wirników. Słabe materiały wykonania wałków i wirników - to słowa osób zajmujących się profesjonalną regeneracją turbosprężarek.
Znalazłem wiele przypadków ukazujących już poważnie uszkodzone turbosprężarki w Cooper S wyprodukowanych w roku 2010! Pytanie, po której stronie leży wina. Wiemy, że silniki są produkowane przez BMW, jednak Mini je zmodyfikowało.
Jest to na pewno też lekcja dla tych, którzy myślą o założeniu turbosprężarki do swojego samochodu. Jeśli ciśnienie oleju będzie za niskie, to musimy się liczyć z tym, że po założeniu turbosprężarki, owe ciśnienie jeszcze może bardziej spaść, co może nie tylko uszkodzić turbosprężarkę, ale również uszkodzić poważnie silnik.