TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 25 mar 2019, 10:37


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 18 kwie 2013, 12:42 
Turbosprężarka to urządzenie, które wykorzystuje energię spalin do wytworzenia odpowiednio sprężonego powietrza. By zapewnić jej prawidłową pracę, należało dokonać zmian konstrukcyjnych układu dolotowego, wydechowego i smarowania. Układ dolotowy zawiera odpowiednio wyprofilowane przewody dolotowe a także chłodnicę sprężonego powietrza tzw. Intercooler.
Obrazek
Intercooler.

Układy wydechowe również muszą być odpowiednio wyprofilowane w celu efektywnego wykorzystania ciśnienia gazów wylotowych. Kolektory wydechowe są zazwyczaj wykonywane z żeliwa by móc sprostać bardzo wysokim temperaturom.
Obrazek
Kolektor wydechowy z zamontowaną turbosprężarką.

Kolejnym układem który musiał zostać rozbudowany to układ smarowania. Jak wiemy, turbosprężarka potrzebuje odpowiedniego smarowania by nie ulec zatarciu a także by pracować w optymalnej temperaturze. Pompa olejowa musi mieć zatem też zwiększony wydatek. Olej trafia przewodem do turbosprężarki po czym wraca do miski olejowej. Ważne jest więc aby zmieniać olej tak często jak przewiduje to producent.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 25 lut 2016, 12:08 
Offline

Rejestracja: 13 sie 2015, 12:15
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
Turbina polepsza osiągi silnika, ale jest bardzo wrażliwa na złe traktowanie! Pamiętajmy o tym we własnym interesie. Wszyscy producenci nowych samochodów dążą do osiągnięcia lepszych osiągów swoich pojazdów, a co za tym idzie poprawiania parametrów silników, które oferowane są potencjalnym klientom. Aby to osiągnąć konstruktorzy cały czas pracują nad technologiami dzięki którym nasze samochody będą osiągały większą moc bez potrzeby zwiększania pojemności silnika. Takim elementem, który ma zasadniczy wpływ na przyrost mocy i momentu obrotowego silnika jest tak zwana turbosprężarka, która montowana jest w większości do samochodów z silnikiem diesla, lecz coraz częściej także do silników benzynowych. Jest ona zarazem sercem takiego silnika, dzięki czemu samochód dynamicznie przyspiesza, a my możemy sobie pozwolić na coś więcej jak w przeciętnym samochodzie bez turbiny. Istotnym czynnikiem mającym wpływ na eksploatację naszego samochodu jest umiejętne (czyt. odpowiednie) obchodzenie się właśnie z turbiną. Podstawowym zasadą prawidłowej eksploatacji turbosprężarki jest zapewnienie jej odpowiedniej temperatury pracy (rozgrzanie silnika). Innymi słowy nie przyspieszamy gwałtownie kiedy silnik jest jeszcze zimny, a poszczególne wyższe biegi włączamy odpowiednio wcześniej unikając wyższego zakresu obrotów. (przeciętna turbina włącza się już przy 2000obr/min). Należy pamiętać o tym, że turbina osiąga obroty znacznie wyższe niż obroty silnika (rzędu 100 – 300tys. obr./min) i smarowana jest olejem silnikowym, który nie uzyskał jeszcze odpowiedniej temperatury do zapewnienia jej optymalnych warunków eksploatacji. Kiedy nasz silnik się już rozgrzeje korzystajmy z jego dobrodziejstw do woli, aby jazda stała się naprawdę przyjemnością! Kolejnym elementem, na który należy zwrócić uwagę jest wyłączanie silnika z turbiną, szczególnie wtedy, kiedy jechaliśmy dłuższy czas z wyższą prędkością co powoduje zwiększenie obrotów silnika i turbosprężarki. Wtedy zanim wyłączymy silnik, pamiętajmy aby wychłodzić sprężarkę poprzez pracę silnika na wolnych obrotach ok. 30s.-nawet do minuty po długotrwałej jeździe (czas potrzebny na samoistne obniżenie obrotów wałka turbiny aż do stanu całkowitego jej zatrzymania).


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Uszkodzenie turbospręzarki , a zmienna geometria  Honeywell  Anonymous  1
 Jakiej firmy najlepsze części do regeneracji turbosprężarki  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  16
 Dźwięk turbosprężarki - stan turbosprężarki.  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  5
 Wykres turbosprężarki - WTF???  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Olej w przewodach turbosprężarki  Audi turbosprężarki  Anonymous  2
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group