TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 18 lis 2012, 15:37 
Turbosprężarka umieszczona jest w układzie wydechowym silnika. Na wspólnym wale osadzone są dwa wirniki umieszczone w dwóch oddzielnych obudowach. Wirniki te napędzane są spalinami. Wał turbiny osiąga przy tym obroty do 300 000 na minutę w zależności od modelu turbosprężarki. Ponieważ wirnik po stronie spalin i wirnik po stronie powietrza są osadzone na tym samym wale, przy tej samej liczbie obrotów po stronie kompresora tłoczone jest świeże powietrze do cylindrów silnika spalinowego. Dzięki polepszeniu stopnia napełniania świeżą mieszanką silnika uzyskuje się znaczny wzrost mocy. Przyrost mocy zależny jest od ciśnienia doładowania, które np. dla silników samochodów osobowych zawiera się w granicach 450 do 550 hPa ( ciśnienie w oponach wynosi około 1800 hPa ). Przy zastosowaniu turbosprężarki oprócz mocy silnika wzrasta również moment obrotowy, co wpływa korzystnie przede wszystkim na elastyczną pracę silnika. Jednak podstawowym warunkiem wydajnej pracy turbosprężarki jest obracanie się jej wału z wystarczającą prędkością, zapewniającą właściwe napełnienie cylindrów. Z reguły w np. w silnikach samochodów osobowych silnik musi osiągnąć około 2500 obr/min, żeby wystąpiło zauważalne działanie doładowania. Aby uchronić turbosprężarkę oraz silnik przed zniszczeniem wyposaża się je w specjalne układy regulacyjne. Na przykład jeśli przy wyższych obciążeniach silnika ciśnienie doładowania zbliży się do górnej granicy wartości nominalnej powoduje to otwarcie się specjalnego zaworu regulacyjnego który odprowadza część spalin oddzielnym kanałem z pominięciem wirnika napędowego turbiny. Po zmniejszeniu się obciążenia zawór regulacyjny zamyka się ponownie. Aby dodatkowo poprawić napełnianie cylindrów świeżą mieszanką paliwo - powietrzną i przez to zwiększyć moc, w układzie ssącym montuje się chłodnicę powietrza doładowującego ( intercooler ), która zmniejsza temperaturę zasysanego powietrza.

Obrazek

Turbosprężarka przed rozpoczęciem pracy ( Ford Escort RS Cosworth ).
Obrazek

Turbosprężarka w czasie pracy.
Obrazek

Widok na turbosprężarkę Garrett w silniku Forda Sierry RS Cosworth.
Obrazek

Widok ogólny na silnik Forda Sierry RS Cosworth z zamontowaną turbosprężarką.
Obrazek

.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Opel corsa D turbo  Opel turbosprężarki  Anonymous  0
 Audi 3.0 Tdi CDUD TURBO PROBLEM  Audi turbosprężarki  Anonymous  0
 Wymiana oleju i pocenie się turbo  Peugeot turbosprężarki  Anonymous  1
 Turbo Schwitzer. Porady działanie kilka cennych uwag.  Schwitzer  Anonymous  1
 PEUGEOT 207 1.6 TURBO 150KM  Peugeot turbosprężarki  Anonymous  1
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group