TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 25 wrz 2017, 11:44


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 25 lip 2013, 14:38 
Nęka mnie problem nie działającej zmiennej geometrii. Mechanik powiedział, że trzeba będzie wymienić turbosprężarkę, nawet nic nie oglądając. Przeczytałem na tym forum, że można samemu kilka czynności wykonać diagnostycznych, ale wolę by mi ktoś to na rysunku pokazał. Objawy są takie, że często wyskakuje mi błąd ciśnienia doładowania. Czujnik oczywiście wymieniony i bez zmian. Silnik to 2.2 ictdi w Honda CR-V


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 30 lip 2013, 16:59 
Faktycznie, można samemu dokonać prostej diagnostyki turbosprężarki, jednak by taką przeprowadzić, należy ściśle przestrzegać zasad bezpieczeństwa. Przede wszystkim nie możemy wykonywać tych czynności na pracującym oraz ciepłym silniku. Pamiętajmy o odłączeniu akumulatora.
Zacząć polecam Ci od demontażu osłony pokrywy silnika a następnie odszukania z tyłu silnika turbosprężarki. Teraz spróbuj ręką poruszać sztangę (na zdjęciu pokazałem ten element). Powinna ona się poruszać. Jeżeli nie dasz rady ani trochę jej poruszyć to winna wszystkiemu jest zapieczona zmienna geometria i bez czyszczenia (lub regeneracji) się nie obejdzie. Jeżeli natomiast uda Ci się poruszać sztangą w całym zakresie jej ruchu to znak, że uszkodzony jest zawór podciśnieniowy, do którego wchodzi wspomniana sztanga. Można jeszcze sprawdzić, czy przewód podciśnienia jest podpięty prawidłowo na obu końcach.
Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Wymiana oleju i pocenie się turbo  Peugeot turbosprężarki  Anonymous  0
 Turbina późno się włącza A4 1.9 TDI  Audi turbosprężarki  Anonymous  4
 Jak ten element się nazywa ? Astra J 1.6T  Opel turbosprężarki  Lenovo12  1
 zmienna geometria melett  Sprzedam  kamil03  0
 VNT - Zmienna Geometria Turbosprężarki  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  cerpiotrek  0
Szukaj:
Przejdź do:  

regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group