TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 23 paź 2018, 7:06


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 22 mar 2013, 11:29 
W zależności od przeznaczenia oraz rodzaju pojazdu a także od sposobu jego eksploatacji, awarie turbosprężarek mogą nieco się różnić.
Najczęstszą przyczyną uszkodzenia tego urządzenia jest zatarcie się wałka zespołu wirników. Łożyska, które potrzebują odpowiedniego smarowania a zarazem chłodzenia z powodu nie dostatku oleju rysują wałek po czym dochodzi do zablokowania lub nawet pęknięcia zespołu. Dlaczego więc olej nie dostatnie smaruje? na to może mieć wpływ wiele czynników, począwszy od jakości filtra oleju, oleju, regularność w wymianie oleju, filtr na "smoku" pompy olejowej w misce, zbyt mały/duży poziom oleju w silniku, nieszczelność lub niedrożność przewodów doprowadzających olej do turbosprężarki a na pompie olejowej kończąc. Jak widać, czynników jest dużo a mówimy tutaj tylko o przypadku nieodpowiedniego smarowania.
Obrazek
Brak smarowania powoduje tworzenie się rys na wałku głównym turbosprężarki.

Kolejną przyczyną awarii, może być obecność ciał obcych w układzie dolotowym lub wylotowym turbosprężarki. Sam nagar osadzający się na łopatkach wirnika turbiny może doprowadzić do wygięcia lub nawet wyrwania łopatek. Z kolei elementy uszczelek mogą zostać zassane bezpośrednio do wirnika sprężarki, gdzie może dojść również do poważnego uszkodzenia wirnika. Dlatego często w miarę możliwości powinno się sprawdzać przewody od i do turbosprężarki. Jeśli jest jakaś dziura w układzie dolotowym do sprężarki, to istnieje spore ryzyko zassania ciała obcego do turbosprężarki.
Obrazek
Ciało obce może również uszkodzić kierownice geometrii.

Awaria może też wynikać z źle przeprowadzonej regeneracji. Wykonana nawet na dobrych jakościowo częściach może ulec awarii. Najczęściej w takich przypadkach okazuje się, że problemem było złe wyważenie wirnika sprężarki lub turbiny. Efektem tego jest uszkodzenie łożysk a nawet urwania się wirnika.
Obrazek
Kluczem do sukcesu regeneracji jest idealne wyważenie zespołu wirników i poprawne złożenie turbosprężarki.

Również kierowca swoim stylem jazdy ma wpływ na żywotność turbosprężarki. Ciągłe wykorzystywanie wysokich obrotów silnika i nagłe ich "zbijanie" powoduje, że turbosprężarka cały czas pracuje na wysokich obrotach, co może spowodować zatarcie się wałka (w przypadku niewystarczającego smarowania), uszkodzenia zespołu wirnika czy też przegrzanie układu.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 01 wrz 2013, 9:44 
Witam.
Widziałem takie maszyny w Stalowej Woli w pracowni regeneracji turbosprężarek robi to wrażenie http://www.regeneracja-turbosprezarek.pl Z tego co się zorientowałem Schenck ma najbardziej dokładne urządzenia do wyważania i doważania turbin samochodowych. Uzyskują na tych sprzętach dokładniejsze wyważanie, niż jak to jest robione przy masowej produkcji w fabryce. Dlatego warto regenerować, czy naprawiać turbosprężarkę w dobrym serwisie bo będzie działać długo może nawet dłużej jak nowa. A i co najważniejsze to ,żeby po regeneracji usunąć przyczynę uszkodzenia turbo bo jak się tego nie zrobi to nawet nowa padnie od razu. O takich sprawach jak wymiana odpowiedniego oleju, czyszczenie układu powietrza to już nie wspomnę to oczywista sprawa w tych sytuacjach. Im więcej zrobisz przed montażem turbosprężarki tym dłużej będzie działała prawidłowo bo koszty są nie małe i jest o co walczyć. Poz.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 14 wrz 2015, 16:43 
Offline

Rejestracja: 13 sie 2015, 12:15
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
Dokładnie tak. Bardzo często przyczyną uszkodzenia turbo są kwestie nie związane bezpośrednio z turbosprężarką tylko z danym samochodem. Niewłaściwy olej, nie wymieniany filtr oleju, powietrza itp. Wpływ na awarię może mieć także niewłaściwe użytkowanie samochodu np. zbyt wysoka prędkość obrotowa lub brak chłodzenia turbosprężarki po przejechaniu dłuższego dystansu...


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z administratorem witryny.
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Rdzenie/chra do turbosprężarek  Sprzedam  dstp  5
 Gdzie można kupić części do turbosprężarek  Kupię  Anonymous  5
 Sprzedam wyposażenie warsztatu do regeneracji turbosprężarek  Sprzedam  rychu  2
 Jakie są objawy zatartego łożyska turbiny, turbosprężarki  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  1
 Jakie części do regeneracji turbospręzarek stosować warto  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  3
Szukaj:
Przejdź do:  

cron regeneracja wtryskiwaczy common rail • regeneracja turbosprężarek • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group