TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 06 mar 2013, 12:33 
Co powoduje, że turbosprężarki w jednostkach Forda 1.6 TDCi (zarówno 90 KM jak i 110 KM), tak szybko ulegają awarii?
Najgorsze, że wymiana turbosprężarki na nową, nic nie da, bo po pewnym czasie i ona ulegnie awarii. Przyczyna leży w przewodzie, który doprowadza olej do turbosprężarki. Okazuje się, że silniki te, mają tendencję do tworzenia wszelkich osadów i zanieczyszczeń w układzie smarowania, przez co zaleca się wymianę oleju co każde 10 tyś. przejechanych kilometrów. Wracając do sprawy zanieczyszczeń, te dostając się przez wspomniany przewód, potrafią z czasem go przytkać, przez co turbosprężarka dostaje mniejszą ilość oleju, potrzebnego do smarowania. Pozorne wyczyszczenie tego przewodu, uratuje nas przed szybką awarią turbosprężarki. Wydawać by się mogło, że producent zoorganizuje akcję serwisową. Nic bardziej mylnego, gdyż wg. oświadczenia Forda, niedrożność oleju w przewodzie doprowadzającym olej do turbiny, wyraźnie świadczy o zaniedbywaniu wymiany oleju oraz filtrów.

Dlatego polecam każdemu kupno dobrego oleju oraz filtrów, a przy każdej wymianie, sprawdzajcie przewód doprowadzający olej do turbosprężarki.

Obrazek


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 08 mar 2013, 11:36 
Offline

Rejestracja: 08 mar 2013, 10:39
Posty: 110
Czasem zastanawiam się, czy producenci samochodów mają chociaż sumienie. A mam znajomego, którego 2 letni, nowy z salony samochód, miał zatartą turbosprężarkę. Zarabia się na częściach i na serwisie dzisiaj.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 13 mar 2013, 14:26 
Offline

Rejestracja: 13 mar 2013, 14:21
Posty: 26
Sama rurka to za mało, dochodzi nowy typ sruby bongo, zdiecie miski, itp

w załaczniku zalecenia, co prawda po angielsku, ale google tłumacz pomaga


Załączniki:
zalecenia1,6HDIpdf.rar [141.52 KiB]
Pobrany 2409 razy
Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 14 mar 2013, 10:57 
Offline

Rejestracja: 08 mar 2013, 10:39
Posty: 110
Dzięki za instrukcję, myślę że pokuszę się o jej przetłumaczenie oraz utworzenia nowego tematu w związku z tym, że te zalecenia określają problemy z turbosprężarkami przy silnikach koncernu PSA.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 15 mar 2013, 12:35 
Offline

Rejestracja: 08 mar 2013, 10:39
Posty: 110
Dotyczy silników 1,6 HDi wyprodukowanych po 2004 roku


Uwaga
Prosimy o przeczytanie tej instrukcji dokładnie,
przed rozpoczęciem montażu turbosprężarki.


Publikujemy tę instrukcję w związku z bardzo dużą liczbą zwrotów turbosprężarek z problemami, które NIE są objęte w warunkach gwarancji.
- Na tą chwilą, nasze doświadczenie każą nam sugerować, że problem nagromadzenia się nagaru, powodującego przedwczesne awarie turbosprężarek, jest ciężki to rozwiązania.
- Firma BTN odkupiła licencję od O.E.S. na produkcję przewodów doprowadzających olej do turbosprężarki oraz ich mocowań. Firma zadeklarowała, że NIE będzie dostarczać turbosprężarek, bez dodatkowego zakupienia wyżej wymienionych części.
- W celu zredukowania możliwości potencjalnego uszkodzenia turbosprężarki, poniższa instrukcja MUSI być przestrzegana i czytana, podczas montażu turbosprężarki.
- Uwaga: Informacje zwrotne pokazują, że nawet pomimo sumiennego i dokładnego przeczytania tej instrukcji, nie ma gwarancji, że pozostały nagar został usunięty; co może spowodować uszkodzenie łożysk zespołu wirników a następstwem tego, jest przedwczesna awaria wymienionej turbosprężarki.
- Awaria w takich okolicznościach, NIE jest objęta w warunkach gwarancyjnych, gdyż awaria spowodowana jest przez czynniki zewnętrzne a nie przez wadliwe komponenty turbosprężarki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Powyższe zdjęcia zostały wykonane, kiedy silnik miał przebieg ok. 175 tyś. Km. Silnik był regularnie serwisowany u dealera zgodnie z zaleceniami producenta oraz zaleconymi interwałami pomiędzy serwisowaniem. A jednak, ten silnik spowodował uszkodzenie 2 turbosprężarek w bardzo krótkim czasie.

Prosimy o przeczytanie instrukcji przed montażem turbosprężarki.

Awaria prawidłowo pracującej turbosprężarki może być spowodowana przez czynniki zewnętrzne, a nie przez wadliwe wykonanie komponentów turbosprężarki. W szczególności wytwarzany przez silnik nagar, który penetruje i uszkadza turbosprężarkę. Ryzyko takiej awarii można zmniejszyć, poprzez idealne usunięcie nagromadzonego nagaru w silniku, co z oczywistych względów jest trudne do zrealizowania. Aczkolwiek, stosując się do poniższych procedur, możemy zmniejszyć ryzyko uszkodzenia turbosprężarki:
- Przewód dostarczający olej do turbosprężarki oraz śruba mocująca go z otworem pozwalającym na przepływ oleju, muszą zostać wymienione.
- Pompa olejowa powinna zostać zdemontowana oraz sprawdzona.
- Miska olejowa musi zostać zdemontowana i dokładnie oczyszczona.
- Sprawdzić, czy silnik posiada ostatniej specyfikacji miskę olejową oraz bagnet
- Smok olejowy musi zostać zdemontowany i wymieniony ze względu na nagromadzenie się nagaru.
- Chłodnica oleju oraz filtr powinny zostać zdemontowane i wyczyszczone.
- Chłodnica powietrza doładowanego (Intercooler), powinna zostać zdemontowana i dokładnie wyczyszczona, a zalegający w niej olej, powinien zostać usunięty.
- Przewody dolotowe i wylotowe powinno zostać sprawdzone i wyczyszczone.
- Układ wydechowy powinien zostać sprawdzony pod kątem zablokowania (katalizator, DPF).
- Pojazdy z DPF: wykonać regenerację statyczną filtra zgodnie z wytycznymi producenta.
- Podciśnieniowa pompa hamulcowa powinna zostać zdemontowana, sprawdzona i jeśli trzeba, to wyczyszczona.
- Nowy filtr oleju oraz olej.
- Sprawdzić uszczelki wtryskiwaczy czy nie są wypalone – wymienić jeśli zachodzi taka konieczność.
- Przewód spustowy oleju powinien zostać sprawdzony pod kątem zablokowania oraz wyczyszczony w razie konieczności.
- Przepływ oleju musi zostać sprawdzony:
1. Zamontować turbosprężarkę do silnika pozostawiając odłączony przewód powrotny oleju
2. Zamontować długi przewód powrotny tak, aby olej mógł spływać do podstawionego pojemnika
3. Uruchomić silnika i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez 60 sekund, po czym go wyłączyć.
4. Sprawdzić poziom oleju w podstawionym pojemniku. Po 60 sekundach takiej pracy silnika, w pojemniku powinno być 0,3 litra oleju.
5. Powtórzyć test 2 lub 3 razy w celu upewnienia się, że przepływ oleju jest prawidłowy.
6. Podczas testu, nie pozwolić by silnik pracował poniżej minimalnego stanu oleju!!!
7. Pojazd, który pokonał 50 – 75 kilometrów, musi mieć zmieniony olej oraz filtr oleju, a filtr w śrubie mocującej przewód olejowy, powinien zostać usunięty.
8. Doradzamy, aby zmieniać olej i filtr oleju co 5000 tyś. Kilometrów.

UWAGA: W celu zredukowania ryzyka przedwczesnego uszkodzenia turbosprężarki przez powstający nagar, musisz być pewny, że postępujesz dokładnie według powyższych instrukcji. NIE powinieneś montować turbosprężarki kiedy wiesz, albo masz powód żeby wierzyć, że ryzyko to nie zostanie zmniejszone z powodu wieku jednostki, przebiegu lub historii serwisowej silnika.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Gdzie można kupić części do turbosprężarek  Kupię  Anonymous  6
 Regeneracja turbosprężarek z modułami, sterownikami i VNT  Sprzedam  Anonymous  1
 regeneracja i naprawa turbosprężarek  Garrett  M-TECH  0
 Rdzenie/chra do turbosprężarek  Sprzedam  dstp  5
 Sprzedam wyposażenie warsztatu do regeneracji turbosprężarek  Sprzedam  rychu  2
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group