TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 22 mar 2013, 10:44 
Kiedy awarii ulega turbosprężarka, dla jednych oczywistym wyborem (ze względów finansowych) jest zakup regenerowanej lub używanej a dla innych z kolei wybór pada na regenerowane lub nowe. Trzeba przeanalizować pierwszą stronę wyboru. Prawdą jest, że profesjonalnie wykonana regeneracja turbosprężarki może kosztować od 1000 zł w górę. Dlatego dla osób, które nie są finansowo przygotowane na takie koszta zostaje zakup używanej, niesprawdzonej i być może już awaryjnej. Cena używanej, nie zregenerowanej kosztuje około 500 zł wzwyż. Ale jaką mamy gwarancję, że ta turbosprężarka za chwilę nie ulegnie awarii? sprzedawca przecież nie udzieli nam takowej, a jego zapewnienia o tym, że jest sprawna mogą odbiegać znacznie od rzeczywistości.
Obrazek
Nie ma gwarancji, że turbosprężarka jest sprawna.

Rozsądnym wyborem jest więc zakup turbosprężarki po regeneracji. Cena jest trochę wyższa, ale mamy już gwarancję na wykonaną regenerację. W przypadku więc awarii możemy w ramach gwarancji oddać ją do serwisu gdzie ponownie się jej przyjrzą.
Obrazek
Regenerowana na najlepszych częściach, przez co serwisy udzielają gwarancji.

Są jednak tacy, którzy będą się wahać pomiędzy regeneracją a kupnem nowej turbosprężarki. Rozsądek mówi, że nowa turbosprężarka absolutnie jest sprawna, oryginalnie złożona w fabryce, wyważona i udzielana jest na nią gwarancja nie rzadko dłuższa, niż w serwisach zajmujących się regeneracją. Niestety koszt nowej turbosprężarki można liczyć już od około 5000 złotych w górę. Są to astronomiczne ceny, biorąc pod uwagę fakt, że nasze auto może mieć niską wartość rynkową.
Niestety prawda może się okazać brutalna, jeśli okaże się, że nowa turbosprężarka również po paru miesiącach zawiodła. I tu nie chodzi o to, że źle została wykonana. Możliwe że od początku przyczyną awarii turbosprężarki było słabe smarowanie lub coś innego nie związanego bezpośrednio z turbosprężarką. Producent ma prawo nie przyjąć w ramach gwarancji takiej gwarancji, gdyż awaria uległa na skutek czynnika zewnętrznego.
Obrazek
Nowa to nowa, ale nie znaczy że bezawaryjna.
Co więc wybrać?
Bez wątpienia regenerowana turbosprężarka jest najlepsze w aspekcie ceny do jakości. Profesjonalnie zajmujące się serwisy regenerują turbosprężarki na bardzo dobrych jakościowo częściach często też oryginalnych więc finalnie taka turbosprężarka nie odbiega jakościowo nowej. Oczywiście, dla innych wydatek 1000 złotych to wciąż będzie za dużo... ale jeśli kupimy używaną a za chwilę okaże się, że miała luzy na wirniku i uległa awarii? to wtedy jesteśmy do tyłu finansowo o zakup takiej turbosprężarki.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 31 lip 2013, 19:46 
Ja jestem zdanie że dobrze zregenerowana turbosprężarka u mechanika dającego gwarancję i dokumenty wykonania takiej usługi będą lepszym rozwiązaniem. Szczególnie, jeśli wiem jaki mechanik wykonał regeneracji sprzętu. Jest różnica między pół-fachowcami, stażystami czy praktykantami którzy wykonają regenerację od niechcenia a mechanik sprzeda ją anonimowej osobie. Trochę pochodzi i panie zaraz po skończeniu się gwarancji. Jeśli nie stać nas na nową dobrze jest zaufać osobie z dużym stażem. Zobaczcie jak powinna wyglądać dobrze zregenerowana turbosprężarka w warsztacie z 20 letnim doświadczeniem.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 26 sie 2015, 16:14 
Offline

Rejestracja: 13 sie 2015, 12:15
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
Moim zdaniem poprawnie zregenerowana turbosprężarka powinna funkcjonować w samochodzie tak samo dobrze, jak nowa. Jednak jeżeli ktoś koniecznie chce kupić nową turbinę - nie zawsze musi liczyć się z kwotą rzędu 5000 pln. Jest sporo zamienników (od sprawdzonych dostawców) - do typowych turbin ceny wahają się pomiędzy 1500 -2500 pln.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Czy to normalne, że turbosprężarka "piszczy"?  Kia turbosprężarki  Anonymous  2
 500 1.3 D MultiJet problem z turbosprężarką.  Fiat turbosprężarki  Anonymous  3
 Nowa turbina  Volkswagen turbosprężarki  jago  0
 Jaka turbosprężarka jest w 1.9 JTD?  Alfa Romeo turbosprężarki  Anonymous  4
 KKK turbospręzarka. Eksploatacja, budowa, działanie...  KKK  Anonymous  2
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group