TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 18 lis 2012, 17:30 
Ciekawa propozycje ma firma DELTATECH ELEKTRONICS warto o tym pomyśleć
TESTER STEROWNIKÓW TURBODOŁADOWANIA VNTT-1
(WERSJA 4)

Obrazek

Tester sterowników turbodoładowania VNTT-1

Do czego służy tester VNTT-1?
Jakie sterowniki turbosprężarek obsługuje tester VNTT-1?
Od jakiego czasu i w jakich markach stosowane są sterowniki turbosprężarek?
Jakie funkcje posiada tester VNTT-1?
Co mogę sprawdzić testerem VNTT-1?
Dla kogo jest przeznaczony tester VNTT-1?
Czy tester posiada oryginalne złącza do sterowników?
Jakiego zasilania wymaga tester?
Gdzie mogę zobaczyć sposób działania testera?
Porównanie testera VNTT-1 oraz VNTT-PRO

Do czego służy tester VNTT-1?

Tester VNTT-1 przeznaczony jest do przeprowadzania diagnozy sterowników (elektronicznych zaworów, aktuatorów) turbosprężarek ze zmienną geometrią VNT (Variable Nozzle Turbine). Sterowniki te mają za zadanie zmieniać położenie łopat zmiennej geometrii w taki sam sposób jak to miało miejsce w turbosprężarkach, gdzie geometria zmieniana była za pomocą podciśnienia.

Obrazek
Tester sterowników turbodoładowania VNTT-1

Wielu producentów samochodów te same sterowniki wykorzystuje do sterowania innych elementów osprzętu silnika, takich jak klapy dolotowe czy zawory EGR. Również w tych przypadkach możliwe jest wykorzystanie testera VNTT-1 w celu sprawdzenia ich działania.

Jakie sterowniki turbosprężarek obsługuje tester VNTT-1?

Tester obsługuje sterowniki takich producentów jak HELLA (nie wszystkie), SIEMENS, MITSUBISHI. Stanowią one znaczną część sterowników stosowanych obecnie w motoryzacji.

1. Obsługa sterowników produkcji HELLA.

Tester obsługuje sterowniki o numerach:
6NW 008 091
6NW 008 412
6NW 009 228
6NW 009 420
6NW 009 660
6NW 010 099

Są to tak zwane sterowniki "z elektroniką" gdyż posiadają osobny układ do sterowania silnikiem zintegrowanym ze sterownikiem. Stosowane są między innymi w samochodach Mercedes, Ford 1.8 TDCI oraz 2.0 TDCI, BMW 2.0, Jeep Cherokee 3.0 CRD.

Poniższe zdjęcia przedstawiają wygląd zewnętrzny i wewnętrzny tego sterownika.
Obrazek
Obrazek
Tester sterowników turbodoładowania VNTT-1
Tester sterowników turbodoładowania VNTT-1

Tester VNTT-1 nie obsługuje sterowników HELLA o numerach 6NW 009 206,
6NW 009 550 oraz innych bez elektroniki sterującej silnikiem zintegrowanym ze sterownikiem, czyli takich których wygląd wewnętrzny przedstawiają poniższe zdjęcia.

Obrazek
Tester sterowników turbodoładowania VNTT-1

2. Obsługa sterowników produkcji SIEMENS.

Tester obsługuje wszystkie sterowniki produkcji SIEMENS. Stosowany jest między innymi w samochodach Audi/VW 2.7 TDI oraz 3.0 TDI, Mercedes.

Wygląd przykładowego sterownika tego producenta przedstawia poniższe zdjęcie.
Obrazek
Tester sterowników turbodoładowania VNTT-1

3. Obsługa sterowników produkcji MITSUBISHI.

Tester obsługuje wszystkie sterowniki produkcji MITSUBISHI. Stosowany jest między innymi w samochodach BMW 320d.

Wygląd przykładowego sterownika tego producenta przedstawia poniższe zdjęcie.

Obrazek
Tester sterowników turbodoładowania VNTT-1

Od jakiego czasu i w jakich markach stosowane są sterowniki turbosprężarek?

Turbosprężarki ze sterownikami powszechnie zagościły pod maskami samochodów od 2003 roku i są powszechnie stosowane w samochodach takich producentów jak Audi, VW, Mercedes, BMW, Ford, Jaguar, Jeep Chrysler oraz innych.

Jakie funkcje posiada tester VNTT-1?

Tester posiada dwie podstawowe funkcje.
Pierwsza z nich umożliwia ustawienie dźwigni sterownika w dowolne położenie w całym zakresie jej dopuszczalnego ruchu. Ustawienia pozycji dokonuje się za pomocą potencjometru regulacyjnego.
Druga z funkcji umożliwia przeprowadzenie testu polegającego na cyklicznych ruchach dźwigni od położenia minimalnego do położenia maksymalnego.

Co mogę sprawdzić testerem VNTT-1?

Tester VNTT-1 umożliwia sprawdzenie płynności ruchu dźwigni sterownika, elementów mechanicznych jak i samej elektroniki sterownika. Według zapewnień producentów turbosprężarek, sterownik jest integralną częścią turbiny i jako taki nie podlega naprawie ani wymianie, jedynie z całą turbiną. Dzięki testerowi możliwe jest ustalenie, czasem bardzo prozaicznej przyczyny niesprawności turbodoładowania i podjęcie próby naprawy.

Dla kogo jest przeznaczony tester VNTT-1?

Tester VNTT-1 może być z powodzeniem wykorzystywany z firmach zajmujących się regeneracją turbosprężarek jak i w warsztatach samochodowych oferujących szeroki zakres napraw w celu zdiagnozowania usterki turbosprężarki.

Czy tester posiada oryginalne złącza do sterowników?

Tester nie posiada oryginalnych złącz do sterowników. Jego złącze, za pomocą którego podłącza się sterownik turbosprężarki, jest zakończone uniwersalnymi końcówkami, które można użyć do każdego z obsługiwanych sterowników. Opis podłączenia sterowników znajduje się w instrukcji testera.

Jakiego zasilania wymaga tester?

Tester VNTT-1 toleruje napięcia zasilające z zakresu 11...15V. Jego kable zasilające są zakończone krokodylkami aby łatwo można było podłączyć do akumulatora samochodowego. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby tester był zasilany ze stabilizowanego zasilacza prądu stałego, lecz w takim przypadku zasilacz powinien mieć wydajność min 4A.


Gdzie mogę zobaczyć sposób działania testera?

Sposób działania testera można zobaczyć tu:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=_cmxAJfNt2Ezrodlo deltatech


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 ACTUTEST 4000 Tester do ustawiania zmiennej geometrii  Sprzedam  Anonymous  2
 Części do regeneracji sterowników Hella  Sprzedam  ProfiTurbo.pl  0
 Redat Gatetest-3 tester zaworów turbosprężarek  Sprzedam  turbodynamics  0
 Początki turbodoładowania w silnikach benzynowych  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Rodzaje, sposoby turbodoładowania silnków. Turbo  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  0
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group