TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 19 lis 2015, 12:06 
Offline

Rejestracja: 13 sie 2015, 12:15
Posty: 27
Miejscowość: Warszawa
Turbosprężarka jako urządzenie z konstrukcyjnego punku widzenia znane jest już od wielu lat, pierwsze auta z silnikami doładowanymi wychodziły na rynek już w latach 70, ale prawdziwą popularnością turbosprężarki zaczęły cieszyć się dopiero na przestrzeni ostatnich lat. Dziś powszechnie montowane są w silnikach diesla niemal każdego liczącego się producenta, a z dnia na dzień poszerza się oferta doładowanych silników benzynowych.
Obrazek
Właściwie od samego początku użytkownicy turbodoładowanych jednostek borykali się z problemem tak zwanej turbodziury czyli mówiąc najprościej brakiem płynnej reakcji na pedał gazu. Jednak i na to konstruktorzy znaleźli rozwiązanie jakim okazała się zmienna geometria . VNT czyli Variable Nozzle Turbine w niektórych środowiskach znane jako VGT- Variable Geometry Turbocharger albo VTG- Variable Turbinen Geometrie.
Urządzenie to składa się z pierścienia, łopatek i kierownicy sterującej. W momencie gdy silnik znajduje się na niskich obrotach łopatki zmiennej są ustawione w taki sposób żeby prześwit pomiędzy nimi był możliwie najmniejszy dzięki czemu ciśnienie spalin jest większe, w efekcie moment obrotowy osiąga wysokie wartości już przy niskich obrotach. Równomiernie do wchodzenia silnika na wysokie obroty ciśnienie spalin w turbinie wzrasta więc łopatki zmiennej otwierają się zwiększając prześwit. Za sterowanie zmienną odpowiedzialny jest Zawór Wastegate.
Obrazek
Dzięki zmiennej geometrii prędkość obrotowa turbosprężarki nie jest już tak bardzo zależna od obrotów silnika niwelując efekt turbodziury do takiego stopnia że jest praktycznie nie odczuwalny dla kierowcy. Zmienną geometrie stosuję się właściwie tylko w silnikach diesla. Powodem jest złożoność tego urządzenia i temperatura w jakiej musi ono pracować.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Jakiej firmy najlepsze części do regeneracji turbosprężarki  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  19
 Uszkodzenie turbospręzarki , a zmienna geometria  Honeywell  Anonymous  1
 Dźwięk turbosprężarki - stan turbosprężarki.  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  5
 Wykres turbosprężarki - WTF???  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Olej w przewodach turbosprężarki  Audi turbosprężarki  Anonymous  2
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group