Turbosprężarka w modelu Galant z silnikiem 2.0 TD znajduje się pod kolektorem wydechowym z przodu silnika (pomiędzy silnikiem a pasem przednim samochodu/chłodnicą). Na zdjęciu zaznaczyłem dokładnie jej umiejscowienie. Na co zwracać należy uwagę? Przede wszystkim na wszelkie wycieki oleju. Jeżeli mamy do czynienia z wyciekiem z silnika, to jeszcze można to tanim (nie zawsze!) kosztem naprawić. Jednak jeżeli wyciek oleju jest z turbosprężarki, a raczej jej przewodów, to pewni możemy być tylko jednego – turbo nadaje się do regeneracji. Najlepszą metodą jest zdemontowanie przewodu dolotowego (tak jak na zdjęciu), przez co sprawdzimy luz wirnika a także czy znajduje się olej w przewodzie dolotowym. Pamiętać należy, by wykonać wyżej wymienione czynności tylko i wyłącznie na zimnym silniku. Również zachowanie silnika podczas jazdy próbnej może dać nam wiele informacji. Długa reakcja na gwałtowne wciśnięcie pedału przyspieszenia, gwizdanie, piszczenie, brak mocy – wszystko oznacza uszkodzoną turbosprężarkę.