TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 18 lis 2012, 23:32 
Jedna z form, oprócz turbodoładowania, zwiększania sprawności silnika spalinowego poprzez dostarczenie mu większej ilości powietrza (a dokładniej tlenu wspomagającego proces spalania paliwa w cylindrach). W kwestii budowy kompresor i turbosprężarka zbytnio się nie różnią - w obu występuje wirnik sprężarki. Podstawowa różnica to sposób napędzania - turbosprężarka napędzana jest energią kinetyczną gazów wylotowych (spalin), podczas gdy wirnik kompresora wprawiany jest w ruch poprzez pasek łączący go z wałem korbowym. Ta fundamentalna różnica sprawia, że moc rozwijana przez silniki wykorzystujące te dwa różne rozwiązania rozwijana jest w sposób zgoła odmienny: w przypadku silników wykorzystujących kompresor (Mercedes) moc rozwijana jest liniowo już od najniższych obrotów, podczas gdy w silnikach wykorzystujących turbosprężarkę moc gwałtownie przyrasta po osiągnięciu przez jednostkę napędową odpowiednio wysokich obrotów (tj. odpowiedniego ciśnienia doładowania). Taka charakterystyka turbodoładowanych silników niesie ze sobą pewne niedogodności, tj. zjawisko turbodziury, które obce jest silnikom wykorzystującym kompresor. Z kolei połączenie kompresora z wałem korbowym niesie ze sobą pewne straty wynikające z konieczności spożytkowania pewnej ilości energii na napęd kompresora.

C


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Opel corsa D turbo  Opel turbosprężarki  Anonymous  0
 Audi 3.0 Tdi CDUD TURBO PROBLEM  Audi turbosprężarki  Anonymous  0
 Wymiana oleju i pocenie się turbo  Peugeot turbosprężarki  Anonymous  1
 Turbo Schwitzer. Porady działanie kilka cennych uwag.  Schwitzer  Anonymous  1
 PEUGEOT 207 1.6 TURBO 150KM  Peugeot turbosprężarki  Anonymous  1
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group