TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
|X|
 Tytuł: Kompresor
Post: 20 mar 2013, 17:02 
Sposobów doładowania jest wiele i bez wątpienia to turbosprężarki wiodą prym w tej dziedzinie. Istnieje jednak jeszcze inna metoda doładowania silnika. Kompresor. Napędzany mechanicznie z wału korbowego silnika za pomocą paska, spręża powietrze, następnie intercooler schładza i trafia do silnika. Kompresor ma w środku wirujące łopatki, których prędkość obrotowa - oczywiście z większym przełożeniem - jest proporcjonalna do prędkości wału korbowego. Oznacza to, że nie występuje tutaj opóźnienie na pedał przyspieszenia, co bez wątpienia poprawia parametry silnika od najniższych prędkości obrotowych.
Obrazek
Układ ten nie jest podatny na wzrost temperatury, gdyż jego praca odbywa się z pominięciem spalin. Układ smarowania jest dostarczany z zewnątrz, czyli podobnie jak w przypadku turbosprężarki. Istnieją jednak kompresory, które nie wymagają dodatkowego źródła smarowania np. Eaton M62. Pomijając układ smarowania, taki kompresor można jeszcze mniejszym kosztem założyć. Dodatkowym atutem tego kompresora jest elektro-sprzęgło w kole napędowym kompresora, które pozwala na wyłączenie bądź włączenie kompresora.

Wadami kompresorów jest przede wszystkim efekt finalny. Pomimo dużego sprężu (im wyższa wartość obrotowa tym większy spręż), sam kompresor wymaga mechanicznego napędu. Szacuje się, że na sam napęd kompresora, moc silnika spada o nawet 10 koni mechanicznych. Więc końcowy wynik parametrów zostanie pomniejszony właśnie przez napęd kompresora. Kolejną wadą jest waga kompresora. Jest większy od turbosprężarki co również nie sprzyja w jego umiejscowieniu.
Obrazek

Jednak cena kupna, montażu i wystrojenia kompresora jest i tak niższa w porównaniu do montażu turbosprężarki. Dlatego też, ten rodzaj doładowania jest często wybierany do tuningu samochodów osobowych.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Kompresor , a turbo w Mercedes CDI  Mercedes turbosprężarki  Anonymous  0
 Kompresor czy turbosprężarka. Róznice działanie  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  0
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group