TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 30 lip 2013, 13:29 
Witam,
Postanowiłem wyczyścić Intercooler w mojej Mazdzie 323 ponieważ naczytałem się, że dużo brudu zbiera w sobie ta chłodnica. Proszę o napisanie krok po kroku jak wykonać taką operację. Wiem tylko tyle, że należy odkręcić i zdemontować górny uchwyt chłodnicy, węże to wiadomo, ale czy zderzak również należy zdemontować?


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 19 sie 2013, 13:25 
Offline

Rejestracja: 08 mar 2013, 10:39
Posty: 110
Nie jest to trudna operacja, jednak dla osób nie posiadających wprawy, może być ciężko dokonać zabiegu czyszczenia intercooler’a. W przypadku modelu 323 należy zdemontować uchwyty mocujące chłodnię od góry, zdemontować oba przewody od IC, dolne mocowania zdemontować a następnie odsunąć nieco chłodnicę do silnika i powoli wyciągać. Możliwe, że znajduje się jeszcze czujnik przy IC, dlatego należy go odpiąć. Sam IC dobrze przeglądnąć pod kątem możliwych nieszczelności (najlepiej podpiąć pod ciśnienie). Wyczyścić bardzo dokładnie benzyną ekstrakcyjną. Woda może gdzieś zostać, co przy pierwszym uruchomieniu silnika mogłoby się skończyć poważną awarią silnika. Przepłukiwać Intercooler aż do momentu, w którym benzyna będzie wypływała czysta.


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Historia, działanie, budowa turbo Comprex - Mazda  Mazda turbosprężarki  Anonymous  0
 Historia, działanie, budowa turbo Comprex - Mazda  Mazda turbosprężarki  Anonymous  0
 Mazda 6 2.0 CITD brak smarowania turbo  Mazda turbosprężarki  Anonymous  1
 Comprex czy turbosprężarka mazda 626 d  Mazda turbosprężarki  Anonymous  0
 Czyszczenie tubiny Garrett  Garrett  Anonymous  0
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group