Praktycznie każdy producent ma w swojej ofercie aktualnie samochód z silnikiem doładowanym. Turbosprężarki znalazły swoje miejsce w nowych silnikach o małej pojemności, dzięki czemu można rozwijać duże wartości mocy i momentu obrotowego.
Często jednak możemy spotkać różne rodzaje doładowania, chociażby doładowanie Bi-turbo. Bardzo dużo producentów produkuje silniki wysokoprężne właśnie z Bi-turbo, gdyż zapewnia to rewelacyjne osiągi a przy tym optymalne zużycie oleju napędowego. Oczywiście istnieją i są produkowane też silniki benzynowe z Bi-turbo jednak nie na tak dużą skalę jak silniki Diesla.
![Obrazek](http://dc644.4shared.com/img/nVE7hbuE/s7/0.38780166054419685/Audi_RS6_Engine_2.jpg)
Silnik benzynowy z układem Bi-turbo.
Zauważyć również można układy doładowania, w których stosuje się turbosprężarkę i kompresor. Ten drugi działa od najniższych prędkości obrotowych silnika, zapewniając lepsze parametry. Przy wyższych prędkościach obrotowych, do akcji wkracza turbosprężarka. Całe przejście z jednego urządzenia na drugie jest nieodczuwalne dla kierowcy, przez to, że cała charakterystyka jest bardzo płynna.
Rzadko kiedy zauważyć możemy samochody wyposażone w sam kompresor. A jeśli już tak jest, to może się poszczycić dużym momentem obrotowym, dostępnym praktycznie w całym zakresie prędkości obrotów silnika.
![Obrazek](http://www.benzworld.org/forums/attachments/sale-wanted-trade-giveaway/154242d1198028378-2002-mercedes-c32-amg-kompressor-engine-engine1.jpg)
Kompresor jest wykorzystywany jeszcze przez Mercedesa.