Chciałbym ostrzec przed wadliwymi klapkami, które znajdują się na kolektorze dolotowym w części silników BMW. Problem polega na tym, że klapki te lubią się blokować, co na skutek zwiększonego oporu powietrza następuje wyłamanie. Droga takich kawałków jest nie ciekawa: trafiają do cylindra silnika (często opuszczają go bez żadnej szkody na szczęście) a potem już tylko do wirnika turbosprężarki. Co się dzieje? turbosprężarka zostaje bardzo mocno uszkodzona. Również turbosprężarka nie raz może być winowajcą np. gdy dochodzi do przeładowywania od strony turbosprężarki, a my nie zwracamy uwagi na kontrolkę błędu na desce rozdzielczej, wtedy klapki mogą się urwać. Bardzo duża liczba właścicieli tych samochodów decyduje się na profilaktyczne usunięcie omawianych klapek, by ustrzec się przed możliwą awarią.
Wniosek? Klapki spełniają swoje zadanie, jednak nie właściwa eksploatacja pojazdu może przyczynić się do poważnej awarii. Najczęściej uszkodzeniu ulega turbosprężarka, jednak nie ma na to reguły. By ustrzec się takiej usterki, zwracajmy uwagę na wszelkie błędy czy też inne zachowanie się samochodu np. nierównomierne przyspieszanie lub spadek mocy.