A więc zacząć należy od tego, że turbosprężarki w silnikach 1.6 TDCi nie mają łatwego życia. Bardzo wiele turbosprężarek właśnie z tych jednostek trafia do regeneracji, ponieważ wada konstrukcyjna powoduje zacieranie się turbiny (osobny artykuł). Piszesz, że wymieniałeś olej silnikowy. Czy zastosowałeś taki sam olej? Czy wymienione zostały filtry: oleju oraz powietrza? Istnieje również możliwość, że po zalaniu silnika nowym olejem, przewód dopływowy do turbosprężarki nieco się oczyścił, ale zanieczyszczenia trafiły wprost na wałek turbosprężarki co mogło zrobić rysę na wałku. Można bardzo dużo gdybać i tak czy siak, turbosprężarka na pewno jest do regeneracji. Istotne jest jednak to, by sytuacja nie powtórzyła się w przyszłości, dlatego wymień przewód dopływowy do turbiny. A najlepiej już będzie, jak oddasz pojazd do rekomendowanego warsztatu.