Z biegiem czasu, zmienna geometria turbosprężarki ulega stopniowemu zablokowaniu. Zjawisko to spotęgowane jest w przypadku silników Diesla, które emitują duże ilości cząstek stałych, które osadzają się na kierownicach geometrii. Wielu ludzi pytało się już, czy istnieje możliwość „rozruszania” jakoś tej geometrii, bez potrzeby wyciągania i rozbierania turbosprężarki. Nie, nie da się. Jeżeli zmienna geometria zostanie zablokowana, to niewskazane jest próbowanie odblokowania jej siłą, co mogłoby poważnie uszkodzić kierownice.
Każdy profesjonalny zakład zajmujący się regeneracją turbosprężarek oferuje wyczyszczenie wspomnianej geometrii w kwocie ok. 300-500 złotych. Jak widzimy zatem, może warto dopłacić i wykonać regenerację? Jeżeli silnik jest jak wspomniałeś „zamulony” to warto zregenerować turbosprężarkę. Nie chciałbyś chyba, by doszło do sytuacji, że po wyczyszczeniu turbosprężarki nic się nie zmieniło. Regeneracja całkowicie daje nam tą pewność wtedy, że to nie ona jest winna zaniżonej mocy silnika.