W latach 1977 – 1988 stosowane były małe (pojemność skokowa) silniki ale wyposażone w turbosprężarki. Do dziś dnia podziw zbudza jednostka Renault, która z 4 cylindrowego silnika o pojemności 1.5 litra turbodoładowanego, wykrzesała 1500 koni mechanicznych.
Silnik Renault 4-cylindrowy 1.5 litrowy z turbodoładowaniem.
Turbosprężarki stosowane w F1 były bardzo duże. Co więcej, przepustnice były umieszczone przed turbosprężarką w celu obniżenia przepustowości powietrza oraz miały nieco poprawiać reakcję na pedał przyspieszenia. Jest to ciekawe podejście, które nie znalazło swojego zastosowania w samochodach osobowych. Zapewne wszystko dlatego, że dochodziło do oderwania się klapek przepustnicy, po czym wpadały wprost do wirnika turbosprężarki, co prowadziło nawet do wybuchu silnika.
Silnik BMW 4-cylindrowy 1.6 litra z turbodoładowaniem.
Od sezonu 2014 turbodoładowane silniki znowu powrócą do akcji. Kilka zespołów już zaprezentowało nowe jednostki napędowe. Niestety, informacje o wykorzystanych turbosprężarkach bądź osiągach tych silników są jedną wielką niewiadomą.
Silnik Renault F1 na 2014 rok.
Silnik Mercedesa F1 na 2014 rok.