TURBOforum.pl to specjlistyczne forum dyskusyjne poświęcone tematyce turbosprężarek samochodowych. Znajdziesz tutaj informacje dotyczące wszystkich producentów turbosprężarek: Garrett, Honeywell, BorgWarner, Vaico, Elring, Pierburg, Motair Turbolader, Schlutter Turbolader, Holset, IHI, Mitsubishi, Schwitzer itp. Na forum znajdziesz również ciekawe artykuły oraz porady dotyczące turbosprężarek samochodowych: zasady działania turbosprężarek, przyczyny awarii turbosprężarek, diagnostyka turbosprężarki, instrukacje montażu turbosprężarki, regenaracja turbosprężarki. Twoje auto gwiżdże, traci moc? To miejsce dla Ciebie!


Dzisiaj jest 28 paź 2021, 13:24


Strefa czasowa UTC+2godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
|X|
Post: 21 mar 2013, 16:49 
W latach 1977 – 1988 stosowane były małe (pojemność skokowa) silniki ale wyposażone w turbosprężarki. Do dziś dnia podziw zbudza jednostka Renault, która z 4 cylindrowego silnika o pojemności 1.5 litra turbodoładowanego, wykrzesała 1500 koni mechanicznych.
Obrazek
Silnik Renault 4-cylindrowy 1.5 litrowy z turbodoładowaniem.

Turbosprężarki stosowane w F1 były bardzo duże. Co więcej, przepustnice były umieszczone przed turbosprężarką w celu obniżenia przepustowości powietrza oraz miały nieco poprawiać reakcję na pedał przyspieszenia. Jest to ciekawe podejście, które nie znalazło swojego zastosowania w samochodach osobowych. Zapewne wszystko dlatego, że dochodziło do oderwania się klapek przepustnicy, po czym wpadały wprost do wirnika turbosprężarki, co prowadziło nawet do wybuchu silnika.
Obrazek
Silnik BMW 4-cylindrowy 1.6 litra z turbodoładowaniem.

Od sezonu 2014 turbodoładowane silniki znowu powrócą do akcji. Kilka zespołów już zaprezentowało nowe jednostki napędowe. Niestety, informacje o wykorzystanych turbosprężarkach bądź osiągach tych silników są jedną wielką niewiadomą.
Obrazek
Silnik Renault F1 na 2014 rok.
Obrazek
Silnik Mercedesa F1 na 2014 rok.


Zgłoś ten post
Na górę
   
Odpowiedz z cytatem  
 
|X|
Post: 19 wrz 2013, 20:02 
Offline

Rejestracja: 13 mar 2013, 14:21
Posty: 26
Myślę ze jedna turbina na jeden wyścig będzie, będzie zabawnie jak będą wybuchały


Zgłoś ten post
Na górę
 Wyświetl profil  
Odpowiedz z cytatem  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Odpowiedz
Nazwa użytkownika:
Tytuł:
Treść wiadomości:

Emotikony
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Rozmiar czcionki:
Kolor czcionki
Opcje:
Wyłącz BBCode
Wyłącz emotikony
Wyłącz przetwarzanie odnośników
Potwierdzenie wysłania postu
Aby zapobiec automatycznemu zamieszczaniu postów, witryna wymaga wpisania kodu potwierdzającego. Kod jest widoczny na obrazku poniżej. Jeśli występują problemy z jego odczytaniem, należy skontaktować się z .
Kod potwierdzający:
Wprowadź kod dokładnie tak, jak jest wyświetlony na obrazku. Wielkość znaków nie ma znaczenia.
   

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Możesz tworzyć nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

 Podobne tematy
 Tytuł tematu   Forum   Autor   Odpowiedzi 
 Turbodoładowanie w świecie motorsportu.  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Turbodoładowanie - najczęściej stosowane w silnika ZS ZI  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  0
 Turbodoładowanie bi-turbo, dwie spręzarki  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  0
 Zwiekszenie mocy silnika turbodoładowanie - tuning  Różne temety powiązane z turbosprężarkami  Anonymous  0
 Turbodoładowanie to już nie nowość, a kiedyś miało wady....  Budowa zasada działania układów turbodoładowania (turbosprężarki samochodowe)  Anonymous  0
Przejdź do:  

cron > • Powered by phpBB3 © 2007 phpBB Group