O tym jak ważne jest odpowiednie smarowanie turbosprężarki zapewne już przeczytaliście, ale nie zaszkodzi przypomnieć. Turbosprężarka to urządzenie, które pracuje w bardzo wysokich temperaturach oraz przy bardzo dużej prędkości obrotowej (zespołu wirników). Żeby zapewnić długą i bezawaryjną pracę turbosprężarki, potrzeba jej zagwarantować odpowiednie smarowanie jak i chłodzenie. Olej silnikowy spełnia oba te zadania. Pompa olejowa, wytwarzająca odpowiednie ciśnienie oleju, doprowadza olej do turbosprężarki, zapewniając odpowiednie smarowanie jak i chłodzenie. Przepływ oleju przez turbosprężarkę ma wynosić około 3 litrów/min.
Musimy być pewni, że olej jest dobrej klasy jakościowej a co najważniejsze, że jest zmieniany regularnie. Co więcej, pamiętać musimy o zmianie filtra oleju a niektórzy producenci zalecają nawet mycie miski olejowej i sprawdzenie smoka i samej pompy olejowej. Warto się stosować do takich zaleceń i pomimo, że sami może nie wykonamy czynności demontażu miski olejowej, to warto zlecić to warsztatowi. Za wymianę oleju, filtra oleju, mycie miski olejowej i sprawdzenie pompki nie zawołają nie wiadomo jakiej kwoty, a to na pewno zmniejszy ryzyko uszkodzenia turbosprężarki. Skutkiem odciętego dopływu oleju, lub po prostu małego przepływu, łożyska czy też same wałki zespołu wirników, ulegają awarii. Dal przykładu, poniżej zdjęcia wałków, które nie miały zagwarantowanego odpowiedniego smarowania: